شهرستان ها

مشکل تردد زوار اتباع خارجی از مرزهای کشور در حال پیگیری است

شلمچه- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: رایزنی‌ها با وزارت خارجه و طرف عراقی انجام گرفته تا مجوز تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه به صورت گروهی صادر شود و در انتظار پاسخ آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد بعد از ظهر امروز سه شنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده میان ارکان مختلف دولت، تمهیدات لازم اندیشیده شد و امروز شاهد تردد روان زائران از مرزهای ۶ گانه کشور هستیم.

وی افزود: منطقه آزاد اروند نیز اقدامات رفاهی خوبی از جمله آسفالت‌ریزی و قرار دادن دستگاه‌های مه پاش در را در ایران و شلمچه انجام داده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته همه چیز نظم بیشتری به خود گرفته و با وجود گرمی هوا اما زائران به آسانی و در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می‌شوند.

وی افزود: مشکلی که امروز مشاهده شده، انتظار اتباع خارجی پشت دروازه‌های عراق است که با ممنوعیت ورود از سوی عراقی‌ها مواجه‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: دولت عراق در خصوص زوار اتباع خارجی تعیین کرده که تنها از مرزهای هوایی خارج شوند اما این امکان برای همه افراد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رایزنی‌ها با وزارت خارجه و طرف عراقی انجام گرفت تا مجوز تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه به صورت گروهی صادر شود که این اتفاق نیازمند دستور مستقیم از دولت مرکزی در بغداد است و در انتظار پاسخ آنان هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا