شهرستان ها

مشکل قطعی کامل آب روستاهای شلمچه رفع شده است

خرمشهر- مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر، از رفع مشکل قطعی آب روستاهای مسیر شلمچه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بنیادی دوشنبه‌شب در نشست ستاد مقابله با خشک‌سالی و تنش آبی در فرمانداری خرمشهر، به مشکل آب شلمچه اشاره کرد و گفت: آب در شلمچه تا قبل از ماه رمضان جیره‌بندی شده بود که باید دو بار در روز قطع می‌شد تا خط پر آب شود.

وی افزود: مسیر شلمچه در روزهای گذشته به مدت ۱۰ روز آب نداشت اما این مشکل دو روز است که رفع شده است و تنها ۱۰ منزل در شهرک سوم فاقد آب هستند.

وی، اقدامات انجام شده را برای رفع کامل این مشکل یادآور شد و بیان کرد: آبفا مسئول تأمین آب مسیر شلمچه شده بود و در گذشته برای این امر حفاری نیز شد اما هزینه اجرای پروژه که نیاز به اجرای ۸ تا ۹ کیلومتر خط لوله داشت، سنگین بوده است و پروژه ادامه نیافت.

بنیادی افزود: برای کاهش هزینه‌ها، آبفای خرمشهر به استان پیشنهاد کرد تا این پروژه را با اتصال به خط لوله‌ای واقع در میدان مقاومت با اجرای ۲ تا ۳ متر خط لوله اجرا کنند که برای رفع سریع مشکل باید این پروژه نیز بدون ترک تشریفات انجام شود.

مدیر آبفای خرمشهر در رابطه با مشکل آب غرب کارون و حفار شرقی نیز گفت: قرار بود که برای رفع مشکل آب در روستاهای «سبعه» و «دیم بن نجم» پمپی به ایستگاه شمیله اهواز اضافه شود.

وی اضافه کرد: برای حفار شرقی بعد از به‌روزرسانی پمپ ۵۰ کیلووات موجود یک پمپ ۵۰ کیلووات نیز نصب شد اما مشکل حفار شرقی کمیت نیست بلکه کیفیت آب است؛ زیرا بخش اعظم آب این روستا از کارون تأمین می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا