شهرستان ها

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به ۷۵ تن رسید

ارومیه – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیاز روزانه مصرف مرغ در شهرستان ارومیه را ۷۵ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پیرمرادی ظهر دوشنبه در در جلسه هماهنگی اجرای مطلوب برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین در شهرستان ارومیه اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای این طرح، مرغداران مکلف هستند با استفاده از ظرفیت تولیدی تا پایان سال جاری یک دوره و در سال بعد دو دوره اقدام به جوجه ریزی با مرغ لاین آرین کنند.

وی از فعالیت ۱۳۳ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار قطعه در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این طرح در راستای بومی سازی و توسعه بازار بوده و تأمین و تحویل نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای واحدهایی که از مرغ سویه آرین استفاده کنند در اولویت قرار می‌گیرد.

پیرمرادی افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی مرغ بومی با توجه به مقاوم بودن این نژاد به انواع بیماری‌ها و تأمین نیاز مرغ شهرستان از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی با اشاره به مزایای پرورش مرغ لاین آرین بیان کرد: سویه آرین از سویه های متوسط الجثه بوده و با چربی کمتر، کیفیت گوشت بالایی دارد.

مرتضی زاهدی افزود: در راستای اجرایی شدن این طرح، وزارت خانه مشوق‌های از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره، تخفیف در بیمه تکمیلی، اولویت خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سایر مشوق‌های فنی و بهداشتی را در اختیار مرغ دارن قرار می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا