شهرستان ها

مطالبه امور مردم از طریق شورا باشد/توسعه صرفا عمرانی نیست

اصفهان- فرماندار اصفهان گفت: مطالبه و پیگیری امور مردم باید از طریق شورا باشد، باید با سعه صدر این پل ارتباطی قوی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی احمدی ظهر دوشنبه در اولین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اصفهان اظهار داشت: هرگاه حرکت هماهنگ موزونی برای خدمت به مردم شکل می‌گیرد که در راستای نگاه مقام معظم رهبری است برخی تلاش دارند آن را خراب کنند و ما باید مواظب باشیم که به این وحدت خدشه وارد نشود.

وی افزود: هماهنگی بین اعضای شورای شهر و روستا باید برای در راستای خدمت به مردم باشد، شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که در این ارتباط باید همت ویژه شود که مسئولان با مردم به یک گفتمان واحد برسند.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: مطالبه و پیگیری امور مردم باید از طریق شورا باشد، باید با سعه صدر این پل ارتباطی قوی شود و باید با تعامل مشکلات هر شهر مطرح شود و هر چه میزان این تعامل بیشتر باشد تأثیر آن در حل مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

توسعه شهر و روستا دست شورا است

وی ادامه داد: توسعه روستا و شهر دست شوراها است و این توسعه فقط عمرانی نیست و باید در همه ابعاد باشد، ضروری است شورا برنامه‌ای تدوین کند که با توجه به ظرفیت موجود به یک توسعه کلی برسد.

احمدی اضافه کرد: باید افق مشخصی برای هر شهر و روستا ایجاد شود که در برخی از روستاها و شهرها این امر وجود ندارد و وقتی بعضی سوالات را از دهیار و شورای روستا و شهر می‌پرسم جواب مشخصی نیست که نکته منفی ارزیابی می‌شود.

توجه به زیرساخت مدنظر باشد

وی ابراز داشت: نمی‌توانیم توسعه روستا و شهر را بدون توجه به زیرساخت داشته باشیم، همچنین بدون نگاه به مسائل اجتماعی توسعه عمرانی ممکن نیست و در همه ابعاد باید برنامه وجود داشته باشد تا توسعه خوبی ایجاد شود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه بدون مشارکت مردم امکان رفع مسائل وجود ندارد، گفت: در شرایطی که کشور برای تحریم، بی تدبیری‌ها و تعطیلی مشکلاتی دارد با انباشت مطالبات روبه رو هستیم.

به بخش خصوصی نگاه ویژه شود

وی با تاکید بر تأثیر بخش خصوصی در توسعه اظهار داشت: هرجایی که مشارکت بخش خصوصی آمده پیشرفت حاصل شده است، همچنین در مدیریت سیاسی و شهری و روستایی نیاز به تعامل و هم افزایی داریم و این تعامل باید با بخش خصوصی نیز ایجاد شود.

احمدی خطاب به شوراهای حاضر در جلسه افزود: در موضوع در مشارکت مردم در امنیت، فرهنگ و مسائل اقتصادی همت ویژه کنید، مشارکت مردم در امور شهر و روستا نقش مهمی در آینده آن دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا