شهرستان ها

مطالبه شفافیت در خصوص هزینه‌های تبلیغات داوطلبان

اصفهان – مطالبه کاربران فضای مجازی در زمینه شفاف سازی هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات بحث داغ انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در اصفهان است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: شهرها و روستاهای ایران در آستانه برگزاری اتفاقی مهم و تاریخی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ قرار دارند، اتفاقی که چشم‌های زیادی در سراسر دنیا به آن دوخته شده تا بار دیگر زیبایی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را لمس کنند و از سوی دیگر دشمنان این نظام مقدس از هزینه‌های گزافی که برای کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات انجام داده‌اند، مأیوس شوند.

تنور انتخابات در استان اصفهان روز به روز گرم‌تر می‌شود، ستادهای انتخاباتی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان آغاز به کار کرده و مسئولان ستادها راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌ها را نیز وعده داده‌اند.

برگزاری نشست‌های خبری، صدور بیانیه، تبلیغات محیطی و دعوت به حضور در ستادهای انتخاباتی و به ویژه در فضای مجازی بیانگر تب و تاب در ستادهای انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری در اصفهان است نکته قابل توجه در این زمینه اعلام اتحاد بین بسیاری از داوطلبان برای انتخابات پیش رو است به گونه‌ای که مسئولان کمیته‌های اطلاع رسانی همواره اعلام می‌کنند که با بچه‌های دیگر ستادهای انتخاباتی رفیق هستند و در عین رفاقت به رقابت می‌پردازند.

بحث داغ انتخاباتی در فضای مجازی اصفهان نیز طی دو روز اخیر بر محور لزوم شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی داوطلبان ریاست جمهوری بوده است، بسیاری از کاربران در این زمینه توئیت زده و با نشان کردن آدرس شبکه مجازی داوطلبان از آنان خواستند که در این زمینه شفاف سازی کنند.

اهالی رسانه نیز در این زمینه خواستار شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری شدند تا برای مردم در این زمینه هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود. از این رو از قرار گاه گام دوم انقلاب، مجمع نیروهای انقلاب، شورای هماهنگی اصلاحات و تشکیل سلام درخواست شده تا در این زمینه شفاف سازی کنند.

توجه به جوان گرایی در ستاد انتخابات محسن رضایی

ستاد محسن رضایی در اصفهان اعلام جوانگرایی را در صدر سیاست‌های خود قرار داده، این ستاد اعلام کرده است که مسئول همه ستادها در استان اصفهان را از نیروهای جوان انتخاب کرده است.

همچنین طی چند روز اخیر گروه‌های مختلفی از اقوام مختلف در ستاد این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و حمایت خود از این داوطلب را اعلام کرده‌اند.

تشکیل کمپین نظام سلامت ستاد حجت الاسلام رئیسی در اصفهان

کمیته سلامت ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز امروز با شعار «عدالت در سلامت، سلامت برای همه همه برای سلامت» در اصفهان آغاز به کار می‌کند. ایم کمپین با حضور نخبگان و متخصصان اقشار بهداشت و درمان کشور به عنوان منطقه مرکزی راه‌اندازی شده و به جز اصفهان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و یزد را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

مطالبه شفافیت در خصوص هزینه‌های تبلیغات داوطلبان

باز شدن پای پرونده نافرجام اسیدپاشی به کارزار انتخابات

بحث و گفت‌وگو های انتخاباتی در کلاب هاوس که این روزها طرفداران زیادی را نیز دارد از قبل از اعلام تائید صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری آغاز شده اما طی دو روز گذشته یکی از مباحث مطرح شده در این فضا در خصوص پرونده نافرجام اسیدپاشی در اصفهان و نتیجه کمیته حقیقت یاب بود، که محسن مهرعلیزاده در پاسخ به سوال کاربران گفت: من داماد اصفهانی‌ها هستم، افتخار می‌کنم که یکسال استاندار این استان بودم اما در موضوع اسیدپاشی در زمان دادستانی آقای رئیسی رخ داده و انشالله این داوطلب به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

دیدار با موبد زرتشتیان اصفهان برای اتحاد حضور در انتخابات ۱۴۰۰

سیدرضا مرتضوی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مرکزی حجت‌الاسلام رئیسی در استان اصفهان میزبان بهزاد نیکدین روحانیت و موبد زرتشتیان اصفهان بود که پیرامون اتحاد و همبستگی ایرانیان با موضوع انتخابات به گفت‌وگو پرداختند.

اعلام لیست ۳۹ نفره قرارگاه «سلام»

اما برآودرها نشان می‌دهدکه هنوز فضای سیاسی انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گرم نشده و گویا برخی احزاب برای معرفی لیستی که قرار است از آن حمایت کنند به توافق نهایی نرسیده‌اند.

هر چند در این راستا امروز قرارگاه انتخاباتی «سلام» با انتشار لیستی ۳۹ نفره حمایت خود را از این داوطلبان اعلام کرد. در این اعلامیه آمده است: مردم شریف و شهید پرور اصفهان بدینوسیله لیست سه برابر ظرفیتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر را اعلام می‌کنیم.

همکاری دستگاه قضائی و انتظامی برای تأمین انتخابات ۱۴۰۰ در اصفهان

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه نیروهای انتظامی در خط مقدم تأمین امنیت انتخابات قرار دارند از تعامل مسئولان قضائی و انتظامی برای زمینه سازی حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد.

وی افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را بسیار سرنوشت ساز است به همین دلیل می‌طلبد که زمینه امنیت و آرامش در جامعه فراهم شود تا مردم عزیز با خیال راحت بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.

مطالبه شفافیت در خصوص هزینه‌های تبلیغات داوطلبان

وی در خصوص تبلیغات ستادهای انتخاباتی نیز گفت: تبلیغات در عین اینکه پرشور بودن بایستی در چارچوب قوانین باشند و به بهانه تبلیغات زمینه توهین، تخریب و نا امنی ایجاد نشود.

حبیبی با هشدار به کسانی که در فضای مجازی اقدام به توهین و تخریب علیه نامزدها می‌کنند گفت: انتخابات مسابقه خدمت به مردم است و مردم ما هم به آن بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند و تشخیص می‌دهند که چه کسی با هدف خدمت به میدان می‌آید و چه کسی به دنبال اغراض دیگر است.

رفته رفته همه مردم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرها و روستاهای کشور آماده می‌شوند و از سوی دیگر از همه داوطلبان انتظار می‌رود در ادامه راه خود در صورت انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن منافع مردم را برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران در رأس امور خود قرار دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا