شهرستان ها

معتادان نوجوان اردبیل به جای کمپ در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند

اردبیل-مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: معتادان گروه سنی کمتر از ۱۸ سال به جای کمپ با هدف مداوا در بیمارستان‌های بوعلی و امام خمینی اردبیل بستری می‌شوند.

بهزاد ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مراجع قضائی به محض شناسایی و معرفی معتادان در گروه سنی کمتر از ۱۸ سال این افراد در مراکز بیمارستانی بستری شده که ضروری است این مراکز درمانی به دستگاه‌ها و تجهیزات مناسبی مجهز شوند.

وی خاطرنشان کرد: معتادان در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال به کمپ ارجاع می‌شوند تا مراقبت‌های لازم در کمپ انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: عده‌ای از این معتادان به صورت خود معرف و گروهی نیز به صورت متجاهر جمع آوری می‌شوند تا با دستور قضائی در کمپ‌های جداگانه نگهداری و درمان آنها انجام شود.

ستاری افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها نیز با تأمین بخشی از اعتبارات کمک کار ما در حوزه درمان این معتادان هستند که البته بخشی از هزینه‌های درمان توسط خانواده‌ها و بستگان معتادان پرداخت شده و در صورت عدم تمکن مالی کمک‌ها و مساعدت‌های لازم از طریق بهزیستی انجام می‌شود.

وی موضوع حرفه آموزی را برای معتادان در مرحله ترک و حضور در کمپ یادآور شد و بیان کرد: در این حوزه نیز با همکاری فنی و حرفه ای و دستگاه‌های متولی خدمت رایگان آموزش مهارتی و حرفه آموزی به معتادان انجام می‌شود که شایسته است با همکاری دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال تسهیلاتی نیز به این افراد برای پایداری اشتغال ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش بهزیستی و سایر نهادهای همکار بر این است تا این معتادان در کنار ترک اعتیاد و مواد افیونی اسکان و اشتغال مناسب را نیز پیدا کنند.

ستاری اضافه کرد: برای گروه سنی بالای ۶۰ سال نیز عمدتاً کار اعزام به مراکز بیمارستانی و تأمین دارو هدف‌گذاری شده تا افراد از دام اعتیاد رهایی یابند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا