شهرستان ها

معضل «آرادکوه» با استفاده از فناوری و هوشمند سازی قابل حل است

ری- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در بحث پسماند نیاز جدی به فرهنگسازی داریم گفت: معضل «آرادکوه» با استفاده از فناوری های جدید و هوشمند سازی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از آراد کوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور قطع اصحاب رسانه در تمام موارد مرتبط با محیط زیست حضور و همکاری خواهند داشت.

سلاجقه با بیان اینکه مدیری موفق خواهد بود که یکی از معضلات محیط زیست در پایتخت را حل کند گفت: یکی از مناطقی که آلودگی در آن ملموس و نیازمند مدیریت است بحث رسیدگی به پسماند می‌باشد که سعی ما این است که به سمت هوشمندسازی و به حداقل رساندن بوی نامطبوع را داشته باشیم که این وضعیت در ورودی شهر و سمت فرودگاه که بعضاً میهمانان خارجی از این سو وارد می‌شوند زیبنده پایتخت نیست.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان داشت: تمام سعی ما این است که با داده‌هایی که در اختیار داریم و به واسطه برگزاری نشست‌های ملی این وضع را سامان بخشیم و قطعاً بازدیدهای ما فرمالیته نخواهد بود و انشاالله با مطالبه گری های صادقانه اصحاب رسانه گام خوبی برداشته خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که بحث آراد کوه از سال ۴۳ قبل تا کنون مطرح است و هیچ اقدامی در خصوص آن صورت نگرفته است بیان داشت: در این زمینه باید به سمت فناوری‌های نو برویم و هوشمند سازی برای آن استفاده شود و فرهنگ سازی در این موضوع از همه موارد مهم‌تر است، چرا که پسماندی که وارد این قسمت می‌شود ۶۴ درصد رطوبت دارد و باید تفکیک از مبدا صورت بگیرد و بی شک ۵ هزار و ۲۰۰ تن زباله در روز بوی نامطبوع ایجاد می‌کند که باید برای آن یک فکراساسی کرد.

سلاجقه با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های جهادی انشاالله شاهد روندی ملموس در این زمینه خواهیم بود در خصوص بودجه جا به جایی آراد کوه گفت: ما به عنوان دستگاه ناظر حضور پیدا می‌کنیم و اعتبار مسئله شهرداری تهران است که خوشبختانه شهردار تهران در این خصوص رویکرد محیط زیستی خوبی دارند و تحول خوبی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص اولویت‌های زیست محیطی کشور عنوان داشت: محور اصلی در خصوص محیط زیست آلاینده و حمل و نقل عمومی و بنزین یورو ۶ است و اولویت دوم بحث پسماند می‌باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا