شهرستان ها

ملاک انتخاب وزرای پیشنهادی سابقه و برنامه و مدیریت اجرایی است

رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس گفت: ملاک ارزیابی وزرای پیشنهادی دولت سابقه، برنامه و مدیریت اجرایی آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی ظهر یکشنبه در جمع خبر نگاران با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی با وزرای پیشنهادی مربوط به حوزه آموزش، اظهار کرد: روز گذشته دو نشست صمیمی با باغ‌گلی و زلفی گل برگزار و هریک از اعضای کمیسیون به جمع‌بندی‌هایی رسیدند.

نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مسلط بر مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نیست، افزود: این وزارتخانه برای نمایندگان مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به طور مستقیم با این وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند و در این وزارتخانه جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ملاک انتخاب وزرا برنامه و سوابق اجرایی، گفت: تسلط بر مسائل، برنامه و سابقه از ملاک‌های ارزیابی وزرای پیشنهادی است.

احمدی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش پذیرفتن بدنه وزارت آموزش و پرورش است که به نظر می‌رسد نگرانی‌های جدی در میان معلمان با توجه به عدم شناخت وزیر پیشنهادی از مسائل آموزش و پرورش در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه زلفی‌گل در پاسخ به سوالات و اشکالات نمایندگان نشان داد از تسلط ویژه بر موضوعات و مسائل وزارت علوم برخوردار است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد وی می‌تواند در این حوزه مدیریت مناسبی داشته باشد.

نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم از بدنه این وزارتخانه است، تصریح کرد: پاسخگویی و تسلط وی بر روی موضوعات در روز رأی اعتماد اثر خود را نشان خواهد داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا