شهرستان ها

منابع پشت سدهای اردبیل نگران‌کننده است

اردبیل- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: همچنان وضعیت ذخیره آب در پشت سدهای استان اردبیل نگران‌کننده است و باید در این زمینه منتظر بارش‌های مناسب ۴ ماه پیش رو باشیم.

فیروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در مهرماه و آبان ماه روند تداوم خشکسالی‌ها را شاهد هستیم و آن چنان که پیش‌بینی می‌شد در این ۲ ماه منابع آب پشت سدها به مانند تابستان نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: به غیر از سد سقزچی که بر اثر رگبارهای چند روز گذشته پر آب شده در بقیه سدها ما تغییر چندانی را نسبت به تابستان شاهد نیستیم ولی تلاشمان بر این است تا در تأمین آب شرب با اولویت مشکلات و کاستی‌ها را به حداقل برسانیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: کشاورزان باید به کشت پاییزه دل ببندند و از کشت بهاره تا حد زیادی پرهیز کنند چرا که تداوم خشکسالی‌ها مانع از تأمین آب برای کشاورزان در بهار سال آینده خواهد شد.

ندائی افزود: ۸۰ درصد میزان بارش در شهرستان نیر به عنوان نقطه آغازین ذخیره آب در پشت سد یامچی کاهش یافته و در نمین، سرعین و اردبیل نیز کاهش بارندگی‌ها تا ۶۳ درصد رقم خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما نیازمند بارش مستمر و رگباری در ماه‌های پیش رو هستیم تا بخشی از کمبود و نارسایی ذخایر آب و همچنین تأمین منابع روان آب‌ها برطرف شود.

ندائی اضافه کرد: بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌های آذرماه و ۳ ماه زمستان در حد نرمال خواهد بود ولی به نظر می‌رسد این بارش‌ها جوابگوی تأمین نیاز کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نباشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را در حوزه شرب یادآور شد و بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آب در پشت سدها انتظار اصلی ما از هموطنان استان رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف بهینه منابع آب است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا