شهرستان ها

مناظرات دانشجویی مدلی برای تمرین گفت‌وگو و درست شنیدن است

اردبیل- دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی استان اردبیل گفت: مناظرات دانشجویی مدلی برای تمرین گفت‌وگو و درست شنیدن است تا سبک گفت‌وگوی اخلاقی در دانشجویان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده شهبازی پیش از ظهر دوشنبه در پیش رویداد دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان اردبیل، اظهار کرد: مسابقه مناظرات دانشجویی به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از این مسابقات تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو، ارتقای قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور است.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی استان اردبیل گفت: گفت‌وگو شاخصه اصلی این مقوله است و مسابقات مناظره، مدلی برای تمرین گفت‌وگو و درست شنیدن است.

شهبازی افزود: مسابقات مناظره دانشجویان ایران به سبک گفت‌وگوی صحیح، اخلاقی، منطقی و علمی در میان دانشجویان است و اجرای این مسابقات از سال ۹۰ کلید خورده است.

وی در تشریح جزئیات این مسابقات خاطرنشان کرد: در هر مسابقه ۲ گروه چهار نفره شامل سخنران و محقق در حضور رئیس جلسه و هیأت داوران به مناظره و رقابت می‌پردازند.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: زمان مسابقه در مجموع ۳۶ دقیقه است که به صورت یک فرصت چهار دقیقه‌ای برای طرح مسأله، چهار فرصت سه دقیقه‌ای برای دفاع و یک فرصت ۲ دقیقه‌ای برای نتیجه‌گیری به هر گروه اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: هر مسابقه توسط سه داور هیأت علمی قضاوت می‌شود و به صورت حذفی تا رسیدن ۲ گروه به مسابقه نهایی ادامه دارد.

مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه یک تیم به عنوان تیم اخلاق برگزیده می‌شود، ادامه داد: در نهایت تیم برنده برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی خواهد شد، با آنکه به سه تیم اول جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش رویداد دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به صورت کارگاه آموزشی اصول مناظره و توجیه مقررات مسابقه با حضور اعضای تیم‌های شرکت‌کننده برگزار شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا