شهرستان ها

مهارت آموزی و ایجاد بازار کار برای اقشار خاص اولویت ما است

قزوین- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: اولویت ما برای ارائه خدمات مهارت آموزی قشرهایی هستند که دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در کیفیت زندگی آنها تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر محسن مددی در نشستی که صبح شنبه به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با انجمن تالاسمی استان قزوین در دفتر دکتر محمدبیگی برگزار شد اظهار کرد: اولویت ما برای ارائه خدمات مهارت آموزی افراد محروم، معلولین و قشرهایی هستند که دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در کیفیت زندگی آنها تأثیر داشته باشد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: همکاری با انجمن تالاسمی، بیماران هموفیلی، نابینایان و ارائه خدمات ویژه به این عزیزان مهر تأییدی بر این گفته است، ما وظیفه داریم که از این گروه‌ها حمایت کنیم و فرصتی فراهم کنیم که بتوانند وارد بازار کار شوند.

مددی بیان کرد: خدمت دیگری که ما به صورت ویژه پیگیر آن هستیم، خدمات پس از مهارت آموزی شامل پیگیری تسهیلات و بازاریابی برای محصولات تولید شده است.

وی با اشاره به عمده اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای موفق شده علی رغم همه گیر شدن بیماری کرونا به ۹۷ درصد از اهداف خود در بخش دولتی دست یابد، با این حال بیشترین آسیب متوجه آموزشگاه‌های خصوصی بود که تلاش کردیم با وام از محل جذب تسهیلات استانی و کشوری در کنار آنها باشیم، با این حال عملکرد آموزشگاه‌های آزاد تنها ۵۵ درصد بوده است.

مددی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها و روستاها گفت: نسبت جمعیت شهری به روستایی استان قزوین ۶۵ به ۳۵ است و ما تلاش می‌کنیم که با همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف بتوانیم مهارت آموزی را به همه نقاط خصوصاً نقاط روستایی پر جمعیت استان برسانیم و در این راستا نیازمند توجه ویژه مسئولین هستیم.

وی توضیح داد: میزان ارائه آموزش ما در شهرها و روستاها ۸۰ به ۲۰ است که سال گذشته موفق شده‌ایم ۱۵ درصد از مهارت آموزی های خود را در روستاها عملی کنیم، افزایش مربی در این موضوع بسیار تأثیر گذار بوده و البته آمورش های ما تنها در زمینه‌های کشاورزی محدود نمی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه از استان به سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شد و ما توانستیم ۱.۵ میلیارد تومان بودجه ملی جذب کنیم و بیشتر این مبلغ به افزایش ظرفیت‌های کارگاهی و اختصاص کارگاه‌های جدید جذب شده است، این ظرفیت وجود دارد که با همراهی نمایندگان استان این مبلغ در سال جاری ۳ میلیارد تومان بودجه استانی و جذب همین مبلغ از منابع ملی برسد.

این مسئول با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین بیان کرد: مهارت آموزی صنعتی و تربیت نیروی با مهارت از نیازهای استان است و ما موفق شده‌ایم با راه اندازی مراکز ویژه و همراهی برخی کارخانه‌ها دورهای مهارت آموزی صنعتی برپا کنیم، نباید فراموش کنیم که سرانه آموزشی ما پایین است، آموزشگاه جدید و نهادهای عمومی غیر دولتی می‌توانند در این موضوع وارد میدان شده و کمک کننده باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا