شهرستان ها

مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت

زنجان-رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت و چالش های موجود در این حوزه با ساخت واحدهای جدید خوابگاهی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان، گفت: مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت و چالش های موجود در این حوزه با ساخت واحدهای جدید خوابگاهی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها توانستند مشکل خوابگاهی خود را حل کنند، ادامه داد: مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت و طی دو سال گذشته بحث بهسازی و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی آغاز شد که برخی از دانشگاه‌ها توانستند با منابع مالی خود و صندوق، توانستند خوابگاه‌ها را بهسازی و نوسازی کنند.

داداش پور افزود: سعی می‌کنیم بخشی از مشکلات را در ایام تابستان رفع کنیم ولی این مشکلات به صفر نمی‌رسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخشی از بودجه دانشگاه‌ها مربوط به تعمیر و تجهیز است که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته از ظرفیت بنیاد حامیان دارد که متشکل از خیران استان و دانشگاه است، استفاده کند.

داداش پور افزود: طی دو سال کرونایی بخشی از خوابگاه‌های خودگردان به واسطه اینکه از سوی دانشگاه‌های کشور مشتری پیدا نکردند، تغییر کاربری دادند و شرایط دیگری را تجربه کردند.

وی ادامه داد: در فروردین‌ماه پارسال ۲۲۰۰ واحد خوابگاهی داشتیم که امکان دارد افزایش پیدا کرده باشد که بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشجویان را پوشش می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا