شهرستان ها

موافقت برای تخصیص ۱۰۰ درصدی به پروژه های استان ایلام

ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی به پروژه های استان ایلام خبر داد.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده است تمامی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ایلام در ۱۴۰۱، به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص اعتبار پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه استان در بودجه ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان است که این میزان با ۱۹.۹ درصد رشد در لایحه بودجه سال آینده به یک هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بسطامی گفت: دیدارهای جداگانه ای با رییس جمهور، اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی ایران برگزار شد و پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته، باتوجه به شاخص‌های خشکسالی از وزارت کشور و هواشناسی در این حوزه با بررسی صورت گرفته، استان ایلام جزو استان‌های اول خشکسالی قرار دارد که دستورالعمل امهال وام‌های کشاورزانی که در سال ۱۴۰۰ تسهیلات دریافت کردند و سر رسید اقساط آن‌ها سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به زودی ابلاغ می‌شود که با اختصاص این مبلغ باری از دوش کشاورزان و دامداران شریف و زحمتکش برداشته خواهد شد.

بسطامی اضا فه کرد: ۲۲۴ میلیارد تومان جهت امهال وام‌های کشاورزانی که در سال ۱۴۰۰ تسهیلات دریافت کردند و سر رسید اقساط آن‌ها سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده اختصاص یافته است.

نماینده مردم ایلام عنوان کرد: بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، کشاورزان و دامداران فرصت دارند تا از امهال سه ساله وام دریافتی خود بهره‌مند شوند.

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مطالبه مردم و تلاش‌های مستمر و دیدارهای متعدد با جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، به منظور ارتقای ضریب بهره مندی و افزایش جمعیت برخوردار از خدمات طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی، مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری در شهرستان‌های ملکشاهی و چوار اخذ شد.

وی تصریح کرد: مبلغ ماده ۲۳ برای شهرستان ملکشاهی ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مبلغ شهرستان چوار ۹۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا