شهرستان ها

موافقت جذب دانشجوی رشته پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور



رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هیأت بورد رشته پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جذب ۳۱ دانشجوی رشته دکتری عمومی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، مجید درودی تثبیت و ارتقای کد رشته پزشکی در نیشابور را مطالبه دیرینه مردم دانست و افزود:  موافقت ‌هیأت بورد رشته پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جذب دانشجوی رشته دکتری عمومی، در ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص و تربیت نسلی از پزشکان حاذق، افزایش رضایت شهروندان از خدمات درمانی و تشویق پزشکان جوان و متخصص برای اقامت و کار در نیشابور اثرات بسیار مطلوبی در برخواهد داشت.

وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر پذیرش دانشجوی پزشکی در این دانشگاه آغاز شده است و ۲۰درصد افزایش ظرفیت را در سال گذشته تجربه کرده است؛ در خرداد ماه سال جاری تیم هیأت بورد ارزیابی رشته پزشکی وزارت بهداشت در ۸ کارگروه تخصصی برای فرآیند اعتبار بخشی رشته پزشکی، رسالت و اهداف، برنامه آموزشی، ارزیابی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی، منابع آموزشی در نیشابور حضور یافتند و اقدامات دانشگاه در حوزه های برنامه های مداوم و فرآیندهای جذب اعضای هیئت علمی، پیش‌بینی تعداد هیئت علمی مورد نیاز را براساس استانداردهای موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: در بازدید ۲‌روزه  هیئت بورد تخصصی رشته پزشکی وزارت بهداشت که به صورت میدانی و همراه با برگزاری جلساتی با اعضای هیئت علمی و دانشجویان بود؛ قضاوت بر اساس اسناد بالادستی و استاندارهای کالبدی و کریکولوم آموزشی صورت گرفت و در نهایت مستندات این هیئت در دبیرخانه شورای آموزش عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و با تثبیت این رشته و ادامه جذب دانشجویان در نیشابور موافقت شد.

درودی یادآور شد: بدون شک تثبیت رشته پزشکی و جذب دانشجویان در این رشته نوید بخش تحولی عظیم در توسعه زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و درمانی این دانشگاه است که در ثبات پزشکان متخصص در نیشابور و هم چنین آینده فرزندان این آب و خاک تاثیر بسزایی خواهد داشت و نیشابور می تواند در رقابت با دانشگاه های شرق کشور در این رشته بدرخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با تبریک این موضوع به مردم شریف نیشابور و تشکر از تلاش های کلیه همکاران دست اندرکار در این خصوص گفت: امید است در آینده نزدیک بتوانیم رشته های تخصصی بیشتری را در زمینه آموزش تکمیلی در دانشگاه داشته باشیم.

مجید درودی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیش از ۳هزار و ۵۰۰ کارمند، ۱۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و ۹۰۰ دانشجو در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد.

وی اعلام کرد: در میان ۸۰ عضو هیأت علمی این دانشگاه، دو نفر جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند و تاکنون ۲۳۱ مقالۀ علمی بین المللی در پایگاه های علمی معتبر جهانی توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه به ثبت رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا