بین الملل

بایدن به دنبال ۲ اقدام تشدید‌کننده در بحران اوکراین است

بایدن به دنبال ۲ اقدام تشدید‌کننده در بحران اوکراین است


واشنگتن پست از بررسی دو اقدام تشدید‌کننده بحران اوکراین توسط رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا  به دنبال «تنبیه» پکن به دلیل ارائه فناوری‌های محوری به مسکو و لغو محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های کوتاه‌برد آمریکا توسط اوکراین برای حمله به خاک روسیه است.

«دیوید ایگناسیوس»، تحلیلگر این روزنامه روز گذشته –سه شنبه- در مقالهای نوشت که این دو اقدام خصمانه جدید و سخت با هدف مقابله با پیشرفت‌های روسیه در اوکراین انجام می‌شود و بررسی چنین اقداماتی در حال حاضر نشان‌دهنده نگرانی روزافزون دولت آمریکا درباره ضعف اوکراین در میدان جنگ است.

ایگناسیوس گفت که نقاط ضعف اوکراین تا حدی به دلیل تأخیرهای طولانی در ارسال تسلیحات ایالات متحده افزایش یافته است، اما در عین حال بسیاری از تسلیحات مانند تانک‌های آبرامز، سامانه‌های موشکی هیمارس و جنگنده‌های اف- ۱۶  که ایالات متحده امیدوار بود توسط آنها از اوکراین حمایت کند، مشخص شد که در برابر نفوذ پهپادها، پارازیت‌های الکترونیکی و پدافند هوایی روسیه آسیب‌پذیر هستند.

بر اساس این مقاله، مقام‌های آمریکایی نگران اقدام روسیه به بسیج نیروها و تجهیزات در نزدیکی مرز برای حمله به خارکیف و دیگر شهرهای شرق اوکراین هستند.

این در حالی است که توپخانه و موشک‌های کوتاه‌برد ایالات متحده می‌توانند این اهداف را بدون حمله به عمق روسیه مورد اصابت قرار دهند، ایالات متحده در حال حاضر استفاده از آنها را محدود می‌کند زیرا همچنان قادر به هدف قرار دادن مراکز بزرگ لجستیکی روسیه و مراکز بسیج نیرو در سراسر مرز نیست.

ایگناسیوس پیش‌بینی کرد که این وضعیت ممکن است تغییر کند، زیرا احتمالا سایر کشورهای ناتو بایدن را برای کاهش ضوابط تحت فشار قرار دهند. 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

کره‌ شمالی بالن‌های پر از زباله را به سوی کره‌جنوبی روانه کرد

کره‌ شمالی بالن‌های پر از زباله را به سوی کره‌جنوبی روانه کرد


کره شمالی راهبرد جدیدی را برای مقابله با همسایه جنوبی خود اتخاذ کرده است: ارسال کیسه‌های شناور زباله حاوی زباله به آن سوی مرز که توسط بالن‌های عظیم حمل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کره شمالی راهبرد جدیدی را برای مقابله با همسایه جنوبی خود اتخاذ کرده است: ارسال کیسه‌های شناور زباله حاوی زباله به آن سوی مرز که توسط بالن‌های عظیم حمل می‌شود.

به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، ارتش کره جنوبی از شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- متوجه «مقدار زیادی بالن» شد که از شمال وارد خاک این کشور می‌شد .

کره جنوبی اعلام کرده که از صبح امروز ‌بیش از ۱۵۰ بالون را شناسایی کرد.

عکس‌های منتشر شده توسط ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، کیسه‌های پلاستیکی را نشان می‌دهد که توسط دو بادکنک غول‌پیکر حمل می‌شوند، با برخی بسته‌های شکسته که تکه‌های پلاستیک، ورق‌های کاغذ، و به نظر می‌رسد خاک روی جاده‌ها و پیاده‌روها می‌ریزند.

این بیانیه افزود که بالون‌ها تا کنون حاوی «کثافت و زباله» بوده و توسط سازمان‌های دولتی در حال تجزیه و تحلیل هستند. 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

حمله اسرائیل به مواضع ارتش لبنان

حمله اسرائیل به مواضع ارتش لبنان


ارتش رژیم صهیونیستی یکی از مواضع ارتش لبنان در حومه شهرک «علما الشعب» را هدف قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ارتش اسرائیل یکی از مواضع ارتش لبنان در حومه شهرک «علما الشعب» را هئدف تیراندازی قرار داد. 

طبق این گزارش، گلوله‌های سلاح‌های متوسط از سایت اسرائیلی «حانیتا» به سمت مواضع ارتش لبنان در حومه شهرک علما الشعب در جنوب لبنان شلیک شد اما تلفات جانی به همراه نداشته است.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین منطقه «وادی حسن» در حومه شهرک های «الجبین» و شیحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان نیزدر مقابل در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت، تجهیزات جاسوسی جدید در سایت «راهب» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده اند که با اصابت مستقیم، منجر به انهدام آنها شدند.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

سقوط جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در نیو مکزیکو

سقوط جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در نیو مکزیکو


یک جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در نیو مکزیکو دچار سانحه شده و سقوط کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ یک جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در نیو مکزیکو دچار سانحه شده و سقوط کرد. 

 لاکهید مارتین تایید کرد که یک جت جنگنده اف-۳۵ پس از توقف سوخت‌گیری در پایگاه نیروی هوایی کرتلند سقوط کرده است. این هواپیما از فورت ورث، تگزاس به سمت پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا در حال حرکت بود.

خلبان در بیمارستان در حال بهبود است.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

شهادت حداقل ۲۹ فلسطینی در ۲ حمله جداگانه به اردوگاه‌های آوارگان در رفح

شهادت حداقل ۲۹ فلسطینی در ۲ حمله جداگانه به اردوگاه‌های آوارگان در رفح


وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه و کمیته اضطراری استان رفح اعلام کردند که دست کم ۲۹ فلسطینی امروز -سه‌شنبه- در دو حمله جداگانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان در رفح، به شهادت رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه و کمیته اضطراری استان رفح اعلام کردند که دست کم ۲۹ فلسطینی امروز -سه‌شنبه- در دو حمله جداگانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان در رفح، به شهادت رسیدند. 

بر اساس این گزارش، نخستین حمله حدود ساعت سه بامداد امروز  به وقت محلی در اردوگاه «تل‌السلطان» در غرب رفح زمانی رخ داد و در جریان آن سه چادر مورد اصابت قرار گرفتند.

به گفته این کمیته، حداقل هشت نفر شهید و به بیمارستان صحرایی در اردوگاه تل‌السلطان منتقل شدند.

اردوگاه تل السلطان در مجاورت یک انبار سازمان ملل قرار دارد.

اردوگاهی که روز سه‌شنبه مورد اصابت قرار گرفت، در فاصله حدود ۱۵۰ متری یک اردوگاه آوارگان دیگر است که حمله اسرائیل و آتش متعاقب آن تنها دو روز پیش باعث شهادت حداقل ۴۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر شد. 

حمله دوم بعد از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی رخ داد و در جریان آن یک اردوگاه آوارگان در شهر ساحلی «المواصی» هدف قرار گرفت. این حمله منجر به شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۱۳ زن و زخمی شدن حداقل ۶۴ نفر شد که وضعیت ۱۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

سفیر آمریکا از عراق باید اخراج شود

سفیر آمریکا از عراق باید اخراج شود


رهبر جریان صدر عراق بر تکرار درخواست خود برای خروج سفیر آمریکا از این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق امروز –سه شنبه- صهیونیست ها را  تروریست های بی شرمی توصیف کرد که با بهشت و ادیان آسمانی دشمنی دارند و خون همه ادیان را مستکبرانه می ریزند.

صدر در حساب کاربری خود خواستار اخراج سفیر آمریکا از عراق و بستن سفارت این کشور با روش‌های معمول دیپلماتیک و بدون خونریزی شد.

وی افزود: «سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید نقش فعالی در پایان دادن به کشتارها و حملات دشمن صهیونیستی به مردم غزه داشته باشند. سکوت بس است».

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

اسرائیل حمله به رفح را متوقف کند

اسرائیل حمله به رفح را متوقف کند


وزارت‌ خارجه چین «نگرانی عمیق» خود را در مورد حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، وزارت‌ خارجه چین «نگرانی عمیق» خود را در مورد حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح ابراز کرد.

«مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی ‌‌گفت: «چین نگرانی عمیق خود را در مورد عملیات نظامی جاری اسرائیل در رفح ابراز می‌کند.»

وی همه طرف‌ها خواست تا از غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی محافظت کنند‌.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از اسرائیل خواست تا حمله به رفح را متوقف کند. 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

کشتار رفح احتمالا فشار سیاسی بر بایدن را برای تغییر سیاست ‌در قبال جنگ غزه افزایش می‌دهد

کشتار رفح احتمالا فشار سیاسی بر بایدن را برای تغییر سیاست ‌در قبال جنگ غزه افزایش می‌دهد


پایگاه اکسیوس فاش کرد که دولت ‌آمریکا هنوز در حال ارزیابی است که آیا بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی نقض «خط قرمزی» است که ترسیم کرده بود یا خیر.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، پایگاه اکسیوس فاش کرد که دولت ‌آمریکا هنوز در حال ارزیابی است که آیا بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی نقض «خط قرمزی» است که ترسیم کرده بود یا خیر.

به گفته منابع آگاه، اقدام اخیر اسرائیل احتمالاً فشار بر رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر سیاستش در قبال جنگ غزه را افزایش می‌دهد.

یک مقام آمریکایی گفت که حادثه رفح احتمالا فشار سیاسی بر بایدن را برای تغییر سیاست خود در قبال جنگ غزه افزایش می‌دهد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا