شهرستان ها

موسسات قرآنی مناطق محروم خراسان شمالی نیازمند توسعه هستند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۳۸ موسسه قرآنی در استان، گفت: مؤسسات قرآنی خصوصاً در مناطق محروم نیازمند رشد کیفی و کمی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رفیعی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ، فراتر از جامعه روحانیت است اما اکنون در جامعه وقتی صحبت از تبلیغ می‌شود فکرها به سوی روحانی می‌رود در حالی که ویژگی‌هایی مانند ترس از خدا جزو ویژگی‌های مبلغان است که شهدا نمونه بارز آن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: شهدای هسته‌ای و موشکی ایران یک پیام منتقل می‌کنند لذا این افراد نیز مبلغ محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تأسیس تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰، افزود: رهبر انقلاب در بدو چهل سالگی انقلاب یک نیروی جوان را بر این نهاد گذاشتند که شاهد تحولات زیادی در آن بودیم.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: استفاده از جوانان، استفاده از ظرفیت مردم و جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی جزو ویژگی‌های بارز بیانیه گام دوم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بیانیه گام دوم را مشخص کننده مسیر این اداره کل دانست و بیان داشت: تبلیغت اسلامی در حوزه‌های هنری، انتشارات، دانش آموزی، پژوهشی، فضای مجازی و سایبری و تشکل‌های دینی فعالیت دارد.

وی با اشاره به طرح امام محله، افزود: رویکرد سازمان اجتماعی کردن مسائل است به طوری که در حوادث، طلبه‌ها و مداحان حضور پررنگ داشتند؛ در این حوزه تبلیغات اسلامی وظیفه تسهیلگری دارد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به استقرار حدود ۲۰۰ امام جماعت در روستاهای خراسان شمالی، گفت: حدود ۶۰۰ روستا در استان داریم لذا اکنون ۴۰۰ روستا از امام محروم هستند که این مسئله به دلیل کمبود شدید طلبه در سطح کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از استقرار ۷ طلبه در پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر خبر داد و تصریح کرد: ایجاد امنیت و رفع کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف این طرح است.

وی از فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: مجموعاً هزار و ۴۰۰ هیئت داریم که این موارد باید شبکه سازی شوند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف هم افزایی ایجاد کنند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ مداح در سطح استان، گفت: ۵۳ مداح بیمه شده‌اند و ۶۰ مداح در صف بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: ۲۳ کانون‌های فرهنگی و تربیتی، ۳۸ مؤسسه قرآنی و ۱۷۵ خانه قرآنی در روستاها فعالیت دارند که نخست تعدادشان در روستاها اندک و سپس از نظر کیفی شرایط مناسبی ندارند.

وی افزود: مؤسسات قرآنی خصوصاً در مناطق محروم نیازمند رشد کیفی و کمی هستند تا بتوانند تعلیمات خود را در جامعه نمود عینی دهند.

حجت الاسلام رفیعی در انتها گفت: بدون طراحی و نقشه بلند مدت هر چه عملیات کنیم ابتر می‌ماند لذا تمام فعالیت‌ها نیازمند سند توسعه فرهنگی و دینی است و تا یک ماه آینده سند توسعه فرهنگی و دینی رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا