شهرستان ها

موسیقی اصیل اردبیل مورد حمایت جدی است

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: موسیقی اصیل استان اردبیل مورد حمایت جدی است تا اصالت آن مورد صیانت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی شامگاه سه شنبه در برنامه شب موسیقی «ساوالان سسی» در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: موسیقی هنر با اصالتی است که در منطقه آذربایجان به ویژه استان اردبیل از دیرباز در اشکال و ابعاد مختلف اجرا شده و علاقمندان توانسته اند از این هنر ارزشمند بهره ببرند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرارسیدن هفته وحدت خاطرنشان کرد: در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام برنامه موسیقی «ساوالان سسی» با همراهی گروه‌های هنری و موسیقی برگزار و استقبال خوبی را از سوی علاقمندان و مخاطبان شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همان‌طوری که موسیقی پاپ با استقبال جوانان روبرو شده و حتی برای تهیه بلیط آن حاضر هستند مبالغ کلان هزینه کنند شایسته است مجالس و محافل موسیقی اصیل ما نیز از این ظرفیت ارزشمند بهره مند شوند.

رجبی ادامه داد: موسیقی اصیل استان اردبیل دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌هایی است که با ظرافت و این برجستگی‌ها این موسیقی ارزشمند قابلیت انتقال به نسل‌های آینده را دارد.

برنامه موسیقی «ساوالان سسی» با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی برگزار و گروه‌های برتر موسیقی اصیل استان اردبیل به روی صحنه رفتند تا شب خاطره انگیزی را برای علاقمندان به این رشته هنری رقم بزنند.

در پایان این مراسم از هنرمندان پیشکسوت ابراهیم رستم نژاد، غلامعلی برزی و بیژن شیخ باقری تجلیل شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا