شهرستان ها

موفقیت دانشجویان دانشگاه خوارزمی در مسابقات ریاضی کشور

البرز – رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه خورازمی از موفقیت تیم دانشجویان این دانشگاه در چهل و چهارمین مسابقات ریاضی دانشجویی کشور با کسب چهار مدال برنز و یک دیپلم افتخار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات ریاضی دانشجویی کشور از ۱۳۵۲ هر سال به میزبانی یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

شهنام جوادی رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از این دانشجویان گفت: این مسابقات که در ۲ سال اخیر به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ برگزار نشد، سرانجام با فروکش کردن این بیماری و پیگیری انجمن ریاضی ایران و دانشگاه الزهراء در ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور ۲۱ دانشگاه در قالب تیم‌های ۵ نفره و حدوداً ۱۵۰ شرکت کننده به میزبانی دانشگاه الزهراء تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات برای اولین بار اعضا شرکت کننده مجاز به انتخاب محل آزمون خود بودند ضمن اینکه به دانشجویانی که در ۲ سال اخیر فارغ التحصیل شده اند اجازه شرکت در آزمون داده شد. از دیگر شرایط این مسابقات این است که محدویت رشته تحصیلی ندارد و علاقمندان تمام رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌توانند در این مسابقات حضور یابند.

تیم ۵ نفره دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی متشکل از نرگس شاولی رشته ریاضی، امیر ارسلان بادی پا رشته ریاضی، مهدی شفیعی رشته علوم کامپیوتر، احد علیزاده رشته علوم کامپیوتر و امیر مهدی محسنی رشته علوم کامپیوتر به سرپرستی آرش احدی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی در این مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب ۴ مدال برنز و یک دیپلم افتخار شد.

گفتنی است در این دوره از مسابقات تنها ۸ نفر از کل کشور موفق به دریافت مدال خوشرنگ تری شدند.

هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه، رقابت سالم، استعداد یابی در بین دانشجویان ریاضی به منظور کمک به عرصه پژوهش و صنعت در اعتلای کشور عزیزمان، ایران، است
معمولاً در هر دوره ۳ تیم برتر کشوری برای شرکت در مسابقات جهانی ریاضی اعزام می‌گردد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا