شهرستان ها

میزان استفاده شهروندان از ماسک در دشتستان کاهش یافته است

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: میزان استفاده شهروندان و اصناف غیر مواد غذایی از ماسک در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه قبل در شهرستان دشتستان کاهش داشته است.

ماریا خویش دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه با بررسی و بازدیدهایی که توسط بازرسان بهداشت محیط و تیم‌های گشت مشترک در سطح شهرستان از مراکز تجمعی، معابر عمومی و پاساژها داشته‌اند، نشان دهنده کاهش استفاده شهروندان و اصناف از ماسک بوده است.

خویش دوست اظهار کرد: فاز دوم واکسیناسیون عمومی در شهرستان دشتستان نیز هم‌زمان با سراسر استان بوشهر آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام واکسیناسیون هستند.

وی تصریح کرد: مراسمات تشییع همچنان در برخی مناطق شلوغ است و این موضوع می‌تواند زنجیره انتقال را گسترش دهد، چنانچه ۲۹ درصد موارد مرگ‌ومیر استان مربوط به دشتستان است.

خویش دوست بیان کرد: از شیوع کرونا در شهرستان تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر تست کرونا انجام داده‌اند و ۹ هزار و ۶۱۳ نفر از این تعداد مثبت شده‌اند و برای ۱۱۸ نفر از هر هزار نفر جمعیت شهرستان نمونه‌گیری انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۲۷۴ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط انجام‌گرفته که سه هزار و ۵۲۸ واحد صنفی به مراجع قضائی معرفی و از این موارد ۳۱۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

خویش دوست همچنین گفت: با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان (نارنجی) فقط گروه مشاغل یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و در گروه مشاغل ۳، استخرهای شنا، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی با تعداد ۳۰ نفر و صرفاً نوبت دهی قبلی مجاز به فعالیت هستند و فعالیت پارک‌های سرپوشیده ممنوع است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به شهروندان توصیه کرد: با توجه با اینکه فاز دوم واکسیناسیون عمومی آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام واکسیناسیون هستند تا رسیدن به ایمنی جمعی باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا ضمن حفظ سلامت افراد جامعه، وارد پیک بعدی نشویم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا