شهرستان ها

میزبانی ۹۹ بقعه متبرکه گیلان از ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی»

رشت- معاون فرهنگی اوقاف گیلان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۹۹ بقعه متبرکه گیلان میزبان برگزاری ویژه برنامه های «بصیرت عاشورایی» است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سجاد کاظمی پور پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع)، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مدیریت کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان و اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع)، گفت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان با بیان اینکه در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها، وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد، گفت: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در اکثر بقاع متبرکه گیلان، اضافه کرد: ۹۹ بقعه متبرکه گیلان مجری طرح «بصیرت عاشورایی» هستند.

اعزام ۴۰ مبلغ و روحانی به مناطق کم برخوردار گیلان در ایام محرم

کاظمی پور به برگزاری چهارپایه خوانی در بقاع متبرکه اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز برای نشر و استفاده مردم از مراسم عزاداری استفاده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کاروان‌های عزاداری در سطح شهر بدون ایجاد تجمع و ازدحام برای استفاده همه شهروندان، تأکید کرد: این کار برای بهره مند شدن شهروندانی است که امکان حضور در مراسم برای آنها وجود ندارد.

معاون‬ فرهنگی‬ اوقاف‬ گیلان‬ به‬ اجرای شب شعر حسینی با حضور شاعران آئینی و مداحان ‏‏در مناطق کم خطر اشاره‬ و اضافه کرد: برنامه‌های رسانه‌ای شب شعر در مناطق هشدار و پرخطر با حضور در بقاع و ضبط آن بدون حضور جمعیت‬ نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام ۴۰ مبلغ و روحانی برای تبلیغ در این ایام به مناطق کم برخوردار، افزود: طرح بصیرت عاشورایی امسال تنها در عزاداری خلاصه نمی‌شود و این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، اجرای پویش‌های هر خانه یک حسینیه، راه اندازی پویش سیاه پوش نمودن کوچه‌ها و درب منازل (هر منزل یک بیرق امام حسین ع)، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا