شهرستان ها

نباید به موضوع بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نگاه سیاسی داشته باشیم

قزوین – رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان قزوین گفت: اگر به موضوع صلاحیت نگاه حقوقی داشته باشیم، تا پرونده فرد را نبینیم نمی‌توانیم اظهار نظر صحیح و دقیقی ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدتقی صفری ظهر امروز در نشست با مدیران رسانه‌های استان قزوین با اشاره فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: موضوع بررسی صلاحیت‌ها یکی موضوعات پر تنازع برای شورای نگهبان است.

وی افزود: اگر نگاه ما سیاسی باشد هر طور می‌توانیم صحبت کنیم اما اگر به موضوع صلاحیت نگاه حقوقی داشته باشیم، تا پرونده فرد را نبینیم نمی‌توانیم اظهار نظر صحیح و دقیقی ارائه کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان قزوین ادامه داد: اینکه همه نگاه‌ها در انتخابات به شورای نگهبان منتهی شود نگاه درستی نیست و خود شورای نگهبان هم در این حوزه مدعیست که باید با تخلفات برخورد کرد اما نیاز است همه دستگاه‌ها به وظایف خود در انتخابات عمل کنند.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا عرصه انتخابات یک عرصه سالم، پاک و عاری از تخلف باشد، اضافه کرد: وقتی شورای نگهبان مشروح مذاکرات خود را در رابطه قوانین را به صورت دقیق منتشر می‌کند به معنای شفافیت است اما در حوزه انتخابات معذوریت‌های شرعی و قانونی که جنبه شخصی برای کاندیداها دارد طبیعتاً شفافیت ممکن نیست.

صفری با اشاره به اینکه یکی از عقب ماندگی‌های جدی قوه تقنینی معطل ماندن طرح سیاست‌های کلی انتخابات است، بیان کرد: مشکلاتی همچون پول‌های تبلیغاتی یا وعده‌های خارج از حیطه وظایف از گرفتاری‌های انتخاباتی است که باید برای آن فکری جدی کرد.

وی در پایان تاکید کرد: شورای نگهبان اگر بخواهد به اقناع برسد باید به اتقان برسد؛ یعنی برای اقناع عمومی باید اتقان داشته باشد و شرط اتقان نیز استقلال است بر همین اساس با تمامی جریانات سیاسی و نهادها یک مرز بندی قابل احترام داریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا