شهرستان ها

نباید خروجی پژوهش‌ها در ادارات خاک بخورد

اردبیل-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: نباید خروجی کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در ادارات و دانشگاه‌ها خاک بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دبیر شامگاه جمعه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه پژوهش ما به تحول اساسی نیاز داریم تا فعالیت‌هایی که در این بخش انجام می‌شود شکل ملموس و عینی در سطح جامعه و زندگی مردم به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و دانشجویان برای این طرح‌های پژوهشی زحمت می کشند و باید در گام اول موضوعات و مسائل مطرح شده در این زمینه متناسب با مشکلات، نارسایی‌ها و گرفتاری‌های استان بوده و در سایه پژوهش گره‌ی از این مشکلات باز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل افزود: متأسفانه بخش عظیمی از این کارهای پژوهشی نتیجه و خروجی مناسبی نداشته و تنها تزئین کننده کتابخانه ها بوده در حالی که ضروری است نتایج این طرح‌های پژوهشی را در عمل مشاهده کنیم.

دبیر ادامه داد: پژوهش‌ها باید منجر به تولید علم و رفع نیازهای مردم جامعه شود و در حقیقت با طرح مسأله‌ای درصدد باز کردن گره‌های کور آن باشد که انتظار می‌رود در این زمینه در سال‌های آینده اقدامات مؤثر و خوبی را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: تلاش مان بر این خواهد بود تا با انتخاب و معرفی طرح‌های پژوهشی منابع اعتباری مورد نیاز در این حوزه به شکل کامل و با همراهی ۲۴ دستگاه اجرایی استان جذب و در مسیر توسعه و توانمندسازی بخش‌های مختلف استان اردبیل مورد استفاده قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا