شهرستان ها

نباید در تهیه دانشنامه دفاع مقدس لرستان تعلل کنیم

سلسله- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: چنانچه در تهیه دانشنامه دفاع مقدس تعلل کنیم، آیندگان در شناخت شهدا با چالشی جدی مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن رشیدی امروز دوشنبه در جلسه شورای دفاع مقدس شهرستان سلسله، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس، متقن ترین و کارآمدترین اثر ماندگاری است که باید نگاشته شود چرا که در آن هیچ گونه خطایی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور در تهیه دانشنامه دفاع مقدس دیرتر عمل کرده است، افزود: دلیل این دیرکرد، دقیق بودن و سنگین بودن حجم داده‌های در حال جمع آوری بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، بیان کرد: در استان‌ها مسئولیت جمع آوری دانشنامه با استانداران و در شهرستان‌ها نیز برعهده فرمانداران است.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه همه ما شهدا را می‌شناسیم و با رشادت‌های آنها آشنایی داریم، تصریح کرد: چنانچه در تهیه دانشنامه دفاع مقدس تعلل کنیم، آیندگان در شناخت شهدا با چالشی جدی مواجه می شوند بنابراین در تهیه آن همه باید اقدامی جهادی و عملی صورت دهیم.

باقری مسئول دانشنامه دفاع مقدس شهرستان سلسله نیز اظهار کرد: شهرستان سلسله دارای ۳۰۰ شهید است که حدود ۲۸۶ شهید از این مجموع تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که زندگینامه اولیه آنها جمع آوری و حدود شش شهید شاخص آنها نیز شناسایی و اطلاعات و مدارکشان جمع آوری شده است.

شهرستان سلسله ۳۰۰ شهید، ۱۱ جاویدالاثر، هزار و ۱۳۲ جانباز، ۳۴ آزاده و بیش از چهار هزار رزمنده دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا