شهرستان ها

نجات جان ۲ صیاد پس از ۶ ساعت عملیات مشترک جستجو و نجات

بندرعباس – معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ صیاد مفقود شده قشمی در یک عملیات جستجو و نجات مشترک با نیروی دریایی سپاه پس از ۶ ساعت نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو و نجات دریایی شب گذشته ۲۹ تیر ماه گفت: در ساعت ۱۷:۴۵ طی تماس مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (*MRCC* ) خبری مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب شرق قشم و غرب لارک و مفقود شدن ۲ نفر سرنشین این قایق واصل شد.

وی افزود: از آنجایی که شرایط متأثر از طوفان حاکم بر بنادر و جزایر مرکز استان مضاف بر آن تاریکی شب دامنه عملیات جستجو و نجات را وسیع‌تر می‌نمود؛ انجام عملیات مشترک با حضور شناورهایی ناجی متعلق به سازمان بنادر و دریا نوردی، شناور ندسا و چندین فروند شناور همیار ناجی در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله ۵ فروند شناور به محل اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان بابیان اینکه وزش باد شدید در هنگام غرق شدن شناور احتمال انتقال مفقود شدگان را دورتر از محل متصور می‌نمود اظهار کرد: در یک عملیات مشترک شبانه وبا پایش وسیع منطقه که ۶ ساعت به طول انجامید؛ خوشبختانه حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شناور ناجی ۱۵ هر دو صیاد که خود را به کمک اشیا (تکه چوب و دبه آب) شناور نگه داشته بودند پیدا شدند.

وی ادامه داد: این دو صیاد یکی ۶۰ ساله و دیگری ۳۵ ساله توسط ناجی مذکور به بندر شهید ذاکری قشم منتقل و برای حصول اطمینان از وضعیت سلامتشان توسط تیم هلال احمر به بیمارستان قشم انتقال یافتند.

مکی زاده ضمن قدردانی از مشارکت نیروی دریایی سپاه، همیاران ناجی و تلاش کارکنان ناجی ۱۵ و ناجی ۱۰ در این عملیات اظهار کرد: عدم توجه به هشدارهای هوا شناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی علت بروز این حادثه بوده است.

شایان ذکر است عصر روز گذشته ۲۹ تیر ماه طوفانی سهمگین بنادر و جزایر مرکز استان را درنوردید که پیشتر اخطارهای هواشناسی مبنی بر عدم تردد در آن مقطع زمانی از سوی اداره کل هواشناسی استان و مرکز جستجو و نجات دریایی به طرق مختلف اطلاع رسانی شده بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا