شهرستان ها

نخبگان مسیر انتخاب و نقش حضور مردم را تبیین کنند

اصفهان- امام جمعه موقت تهران گفت: علاوه بر تبیین مسیر توسط نخبگان کشور دولتمردان باید توجه به مطالبات مردم راه را برای حضور و مشارکت مردم هموار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: شهادت امام صادق (ع) رئیس مذهب شیعه با حرکت ملت عظیم ایران و پیوندشان با فقاهت و مرجعیت و سیاست برای مبارزه با سردمداران شرک و کفر و نفاق در هم تنیده شده است.

وی افزود: فرقی نمی‌کند طاغوت بنی‌امیه باشد یا دستگاه سلطه در دنیای امروز که در برابر حق و منافع ملت‌ها ایستاده و دشمن شناسی و ایستادگی مقابل طاغوت یکی از آموزش‌های الهی و سیاست‌های اولیا دین بوده است.

ویژگی شخصیت‌های قابل پیروی از زبان امام صادق (ع)

امام جمعه موقت تهران گفت: از سوی دیگر امام صادق (ع) برای شناخت پیروان اولیا خدا و عدم گمراهی مردم چند ویژگی را برشمرده است که از چنین افرادی پیروی کنند. شخصیت‌هایی که با کتاب و سنت آشنا و با متون دینی مرتبط هستند، در فهم دین تحقیق و تبیین اوامر الهی اهل نظر و دانش هستند و اهل معرفت و اجتهاد است.

وی افزود: علما و فقهای تربیت یافته در مدرسه اهل بیت (ع) قابل مراجعه هستند و برای برون رفت از تنگناها و فهم راه امام صادق (ع) چنین افرادی را معرفی نموده است که همین مدرسه اهل بیت (ع) نیز راه را برای قیام ۱۵ خرداد هموار کرد.

شناخت صحیح امام (ره) بر راه عزت ملت و دنیای اسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاورد این کلام امام صادق (ع) است که در زمان غیبت این شخصیت‌های تربیت یافته در مدرسه دین مسیر را تبیین کنند و بدانند که در تاریخ چند هزارساله ایران چگونه این کشور عزت یافته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌دانست راه عزت این ملت از کدام مسیر عبور می‌کند، گفت: امام (ره) اسلام شناس فهیمی بود که مسائل سیاسی جهان را تحلیل و رصد می‌کرد و شناخت درستی از دنیای اسلام و تعریف صحیحی از نظام سلطه داشت و رژیم صهیونیستی را یک رژیم خشونت آفرین برای شکل‌گیری تحقق اهداف غرب معرفی می‌کرد.

الزام هموار کردن مسیر برای حضور و مشارکت مردم

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: بیش از همه وظیفه نخبگان حوزوی و دانشجویان است که در تبیین این مسیر قدم بردارند زیرا جمهوری اسلامی ایران تمام نگاه خود را به حاکمیت ملت معطوف داشته است و ملت ایران سرنوشت این کشور را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: ما باید مسیر را برای حضور و نقش‌آفرینی مردم و به ویژه دولتمردان با توجه به مطالبات مردم و پاسخ صحیح به آنها راه را برای حضور و مشارکت مردم هموار کنند.

دوری از شایسته‌سالاری و افزایش مشکلات

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: مسئولان و کسانی که در آینده سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست می‌گیرند باید مطالبات مردم که در راستای مطالبات رهبر است اهمیت دهند و از زیرساخت‌ها و ظرفیت کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تصمیمات جناحی و دوری از شایسته‌سالاری و مدیریت علم و دانش بر مشکلات کشور اضافه می‌کند، تصریح کرد: شایسته‌سالاری باید در کشور ارتقا پیدا کند و انسان‌های با انگیزه و انقلابی که دغدغه عزت ملت ایران را دارند بر سرکار گماشته شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: همراهی ملت‌های منطقه در کنار ما و عظمت و استقلال و اقتدار سیاسی و دفاعی این کشور مدیون ایستادگی در مقابل آمریکا و نظام سلطه است و علما باید برخلاف دشمن صفوف مسلمانان را مستحکم و وحدت را تقویت کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا