شهرستان ها

نخستین تجربه مشارکت سیاسی۵۳ هزار دانش آموز رأی اولی در فارس

شیراز- ۵۳ هزار دانش آموز رأی اولی استان فارس در نخستین تجربه خود در سطح ملی برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور مشارکت می‌کنند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: رأی اولی‌هایی که در نخستین گام رسمی خود در فضای سیاسی کشور به میدان می آیند تا انگشتانشان را آغشته به جوهر سرنوشت کنند. نوجوانانی که مشتاق به حضور در پای صندوق‌های رأی هستند.

دختران و پسران رأی اولی فارسی منتظر ۲۸ خردادند تا مهر انتخابات بر شناسنامه‌هایشان گواه بلوغ سیاسی‌شان باشد.

از مجموع بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان فارس ۵۳ هزار نفر دانش آموز رأی اولی هستند که قرار است در ۲۸ خرداد نخستین اقدام ملی خود را در کارزار انتخابات ثبت کنند.

در همین زمینه مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با مهر اعلام کرد: ۵۳ نفر دانش‌آموزان رأی اولی فارس در اولین تجربه سیاسی خود در انتخاب رئیس جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند.

فرهاد اسماعیلی اظهار کرد: دانش آموزان رأی اولی فارس همپای دیگر نقاط کشور برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند و در این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در پای صندوق‌های رأی استان هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات موجب بلوغ سیاسی کشور در سطح ملی و بین المللی می‌شود، تاکید کرد: مشارکت حداکثری گزارش آحاد جامعه موجب عزت و اقتدار ملی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس حضور رأی اولی‌ها در این انتخابات را جلوه‌هایی از مشارکت سیاسی آینده سازان وطن دانست.

اسماعیلی همچنین به نقش و جایگاه رأی اولی‌ها در انتخابات نیز گریزی زد و اظهار کرد: بدون شک تجربه اولین حضور سیاسی دانش آموزان رأی اولی در اذهان آنان جاودانه فرصتی مغتنم و جذاب برای حضور در مشارکت‌های سیاسی کشور خواهد بود.

به گزارش مهر، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا