شهرستان ها

نخستین جشنواره تولیدات رسانه و هنری« کاج» در شیراز برگزار می شود

شیراز – مدیر نخبگان و رسانه سپاه فجر استان فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه و هنری با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی تحت عنوان جشنواره کاج، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، سجاد توکلی افزود: این جشنواره با همکاری بیش از ۱۶ نهاد مرتبط با موضوعات اجتماعی و به ابتکار معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره کاج در سه بخش چندرسانه ای، ادبی-هنری و بخش ویژه پذیرای آثار هنرمندان و فعالان اجتماعی است، اضافه کرد: در بخش چندرسانه ای، شرکت کنندگان می‌توانند در قالب مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک، عکس نوشته، کاریکاتور و طرح‌های گرافیکی آثار خود را ارسال کنند.

مسئول مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس همچنین گفت: شرکت کنندگان در بخش ادبی-هنری، عرصه‌هایی مانند داستان کوتاه، نمایش نامه، فیلم نامه، طنز، استندآپ، تئاتر، نقاشی، خطاطی، موسیقی امکان شرکت در جشنواره وجود دارد.

توکلی در رابطه با بخش ویژه جشنواره گفت: کرونا علیرغم همه مشکلات، تأثیرات مثبت و منفی بر جامعه و آسیب‌های اجتماعی گذاشته که همدلی و مهربانی، مواسات، از خودگذشتگی و نوع دوستی از مصادیق بارز این تأثیرات مثبت است و هر یک از این زمینه‌ها می‌تواند پایه تولید آثار ماندگار و فاخر هنری و رسانه‌ای باشد.

دبیر جشنواره کاج، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به دلیل گستره و عمق ویژه ای که دارد در تمامی لایه‌های اجتماع رسوخ کرده است، افزود: کاهش و برطرف کردن این مشکلات و مصائب نیازمند یک اراده همراه با عمل منطقی و عالمانه است که بهره برداری از ظرفیت بی بدیل هنر و رسانه با نگاه فرهنگ سازی، آموزش و افزایش توانمندی‌های مردم می‌تواند در این امر راه گشا باشد.

ه گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان نخستین جشنواره تولید آثار هنری و رسانه‌ای «کاج» در سه محور: کاهش اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در حال انجام است که علاقه مندان می‌توانند تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹ تولیدات خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: شیراز، خیابان زند، کوچه پروانه، روبروی ساختمان حدید، معاونت اجتماعی سپاه فجر یا از طریق شماره تلفن ۰۹۲۱۸۲۸۲۸۵۳ در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل دبیرخانه نیز به نشانی social.fars@gmail.com ارسال کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا