شهرستان ها

نخستین کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 1402

در استان البرز برگزار شد؛

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: نخستین جلسه کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ریاست استاندار البرز و به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.


به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری در کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اظهار کرد: براساس ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همه اراضی، املاک و ابنیه ای که برای استفاده وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی از جمله موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام یا تابع مقررات و قوانین خاص است به یکی از طرق قانونی تملک شده است و یا به نام آن وزارت خانه، موسسه خریداری شده یا می‌شود متعلق به دولت بوده و در اسناد مالکیتی آنها نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک با حق استفاده وزارتخانه یا موسسه مربوط درج می‌شود. تغییر دستگاه بهره بردار، مستندسازی، واگذاری و حق استفاده مرتبط با این اموال پس از تصویب توسط کارگروه استانی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت تایید نهایی توسط هیات وزیران، ارسال می‌شود و در خصوص واگذاری حق استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های مذکور مطابق بند( ب) ماده (89) این قانون اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به گزارش عملکرد اداره اموال و اوراق بهادار این اداره کل در راستای صدور اسناد تک برگی اراضی دولتی استان اشاره کرد و گفت: استان البرز پنج هزار و 374 فقره سند دفترچه ای داشته است که 476 مورد از اسناد مذکور تا پایان سال به سند تک برگی دولتی تبدیل شده است.

جعفری یادآور شد: این آمار در سال 1401 با رشد مثبت  قابل توجهی مواجه بوده و به 2 هزار و 601 فقره رسیده و طی سه ماه اول سال جاری ، 265 سند تک برگی دولتی برای اراضی استان صادر شده است.

در ادامه، 4 پرونده مرتبط با رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی ، مستندسازی، تغییر بهره بردار و … در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا