شهرستان ها

نرخ بیکاری فارس ۷.۵ درصد است

شیراز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران که خردادماه ۱۴۰۲ منتشر شده، نرخ بیکاری استان فارس ۷.۵ درصد ثبت شده که در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خداپرست صبح جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نرخ بیکاری مهم‌ترین شاخص برای سنجش وضعیت نیرو کار در استان فارس بوده که طی سال گذشته استان فارس با ثبت رکورد ۷.۵ درصد توانسته کمترین نرخ بیکاری را طی دو دهه اخیر کسب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس عنوان کرد: استان فارس در جایگاه هشتم نرخ بیکاری کشور قرار گرفته و همتراز با استان‌هایی نظیر مازندران و خراسان جنوبی است.

وی، نرخ بیکاری فارس را کمتر از میانگین کشوری توصیف و اضافه کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور توسط مرکز آمار با فاصله اطمینان ۹۵ درصدی در سال گذشته عدد ۹ درصد ارائه شده که این نرخ در فارس کمتر از میانگین کشوری است.

خداپرست همچنین در مورد طبقه بندی اشتغال در فارس بیان کرد: بیش از ۵۴.۴ درصد از اشتغال استان را بخش خدمات تشکیل داده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۲.۳ دهم درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: فارس در سال ۱۴۰۱ اولین استان کشور با تعهد اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا