شهرستان ها

نصب ۱۱ دوربین ثبت تخلف در جاده های ارتباطی شهرستان شازند

اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از نصب و راه‌اندازی ۱۱ دوربین ثبت تخلف در جاده های ارتباطی شهرستان شازند در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح طرح‌های راهداری روستایی شازند اظهار کرد: طی سه سال اخیر اقدامات متعددی اعم از ایمن سازی جاده‌ها، بهسازی و روکش آسفالت محورها و نصب دوربین در سطح جاده‌های استان صورت گرفته که بخش عمده‌ای از آنها در حوزه راه‌های شهرستان شازند بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای که به صورت جدی مورد تاکید راهداری است، ۳۴ دوربین نظارتی در راه‌های استان نصب شده که ۲ مورد آن مربوط به شهرستان شازند بوده و به زودی قرارداد ۳۰ دستگاه دیگر با پیمانکار وارد فاز عملیاتی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین از افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در راه‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۶ دوربین در راه‌های استان مسوولیت ثبت تخلفات مربوط به سرعت را بر عهده دارند که از این تعداد ۱۱ دوربین در شهرستان شازند است.

جهانی در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهداری با روی کار آمدن دولت سیزدهم با شتاب چندبرابری در حال اجرا است، بیان کرد: طی دو سال اخیر ۶۲ طرح نیمه تمام در حوزه راهداری در این استان تکمیل و افتتاح شده است.

وی تکمیل احداث واریانت، پنج تقاطع غیرهمسطح از جمله راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد و تکمیل پنج دستگاه پل بزرگ مانند پل شازند به آستانه، بهره مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد، افتتاح ۱۷ طرح در حوزه‌های مختلف شامل اصلاح هندسی تعریض محور، اصلاح مسیر مانند واریانت میان رودان، اصلاح قوس‌های محور گلدشت – آشیانه، واریانت رضاآباد ساوه را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

جهانی اظهار کرد: در این بازه زمانی روکش آسفالت و ماسه آسفالت به میزان ۲۱۲ کیلومتر راه، بهره برداری از ۳۵ کیلومتر طول روشنایی، بهره‌برداری از ۵ نقطه روشنایی، نگهداری ۶۰ کیلومتر روشنایی، اجرای ۴۰ کیلومتر نصب نیوجرسی در شازند اجرا شده است.

وی رفع کامل نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ و رفع ۹ نقطه حادثه خیز از ۳۷ نقطه حادثه خیز ابلاغی در سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا