شهرستان ها

نظارت‌های دامپزشکی خوزستان در عید قربان تشدید می‌شود

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشکیل ستاد استانی تشدید نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی در عید سعید قربان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری‌فرد ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان بیان کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت دام‌های عرضه شده برای انجام قربانی در روز عید سعید قربان و تأمین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی، با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و تبلیغی ذیربط و با برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شده، فراگیرتر از سال‌های قبل نسبت به انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در اماکن عمومی و کشتارگاه‌های استان خوزستان اقدام خواهد شد.

وی افزود: لازم است اولویت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام باشد و متصدیان کشتارگاه‌های دام موظف هستند که آمادگی لازم به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آنها را به صورت رایگان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر روز عید سعید قربان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی باید در محل کشتارگاه، مستقر و آماده ارائه خدمات به شهروندان باشند و خودروی سردخانه‌دار برای حمل لاشه دام‌های قربانی پیش‌بینی شود.

وی خبر داد: برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح احتمالی دام در منازل، تیم‌های سیار دامپزشکی انجام وظیفه خواهند کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا