شهرستان ها

نظارت بر کشتار دام در عید قربان توسط ۶۷ اکیپ ثابت و سیار

زاهدان_ مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، از نظارت ۶۷ اکیپ ثابت و سیار در استان، بر کشتار دام در عید قربان، خبر داد.

غلامرضا سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: دستیابی به امنیت غذایی، با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک، بهبود شاخص‌های بهداشتی جامعه از طریق مداخله و حضور مؤثر در نظام سلامت با کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و بیماری از مأموریت‌های اصلی دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن عید سعید قربان امسال در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری‌ها علی الخصوص تب کریمه کنگو وجودارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

وی اضافه کرد: از این رو، دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۶۷ اکیپ نظارتی شامل ۲۷ اکیپ ثابت و ۴۰ اکیپ سیار نظارت بهداشتی، با حضور ۱۲۵ نفر ناظر بهداشتی شامل ۴۵ دامپزشک و ۸۰ نفر کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ،۱۳ ناظر شرعی و ۶۰ ذابح آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

سرگزی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این اکیپ‌ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا