شهرستان ها

نقد جدی کاربران فضای مجازی اصفهان به دیدگاه‌های اقتصادی داوطلبان

اصفهان – در حین و پس از مناظرات انتخاباتی فضای مجازی اصفهان، همچون روزهای قبل سرشار از شوخی با اشتباهات کاندیداها بود و کاربران و مردم به دیدگاه‌های اقتصادی داوطلبان نقد جدی وارد کردند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: یک هفته تا انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ باقی مانده است و طبیعی است که تلاش ستادهای انتخاباتی برای حضور پرشور مردم در روز ۲۸ خرداد مضاعف شده است.

این روزها در هر گوشه شهر که پا می‌گذاریم، تریبون آزادهای مختلفی برپاست که مخاطبان خاص خود را دارد هرچند که لازم است برای جذب رأی اولی‌ها و جوانان سبک و سیاق این تریبون‌ها را عوض کنیم و از روش‌های دهه شصتی مانند برپایی سرود و خواندن بیانیه پیش از آغاز این نوع پاتوق‌های دوستانه دست برداریم چراکه جوان امروزی دوست دارد راحت و بی رودربایستی و تعیین قوانین خاص حرف دل خود را بزند.

حذف برنامه پخش مناظره از تلویزیون شهری در لحظه آخر

روز گذشته قرار بود مناظره دوم کاندیداها از طریق تلویزیون شهری در دو نقطه مهم شهر اصفهان یعنی چهارباغ عباسی و گلستان شهدا به شکل زنده پخش و دیدگاه کاندیدها مورد مناظره قرار گیرد که متأسفانه این برنامه توسط مسئولان شهری در لحظه آخر حذف شد.

این در حالی است که این نوع پخش زنده و برپایی تریبون‌ها در همه کشورها برای افزایش مشارکت مردمی معمول است و اکثر مردم ما نیز به‌اندازه‌ای فهیم هستند که در فضایی آرام همچون روزهای گذشته به دور از حاشیه به بیان آزاد دیدگاه‌های خود بپردازند؛ بر این اساس حذف این برنامه در لحظه آخر و در حالی که بسیاری از مردم بدون اطلاع از موضوع در محل‌های اعلام شده حضور یافته بودند، تعجب بسیاری برانگیخت.

در حین و پس از مناظرات انتخاباتی فضای مجازی اصفهان، همچون روزهای قبل سرشار از شوخی با اشتباهات و حرف‌های کاندیداها و بحث و نقدهای جدی در این ارتباط بود و اکثر آنها استفاده ابزاری برخی کاندیداها از لهجه، قومیت، جنسیت و غیره را مورد انتقاد قرار داده و توسل به تعریف از رئیس‌جمهورهای گذشته را راهی برای جمع‌آوری رأی طرفداران این افراد دانستند.

در این میان نقد یکی از داوطلبان بر همین مطلب و صحبت طنزآمیز وی مبنی بر اینکه «فقط خانم‌ها را در کابینه خود به کار می‌گیرم تا دیگر کسی نتواند روی دست من بلند شود» یکی از پرکاربردترین جمله‌هایی بود که به شکل‌های مختلف در اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفت.

نقد جدی کاربران به دیدگاه‌های اقتصادی داوطلبان

نقد جدی کاربران در فضای مجازی بر برنامه‌های اقتصادی همه داوطلبان، استفاده از زمان بیان دیدگاه آنها در ارتباط با مشکلات کشور به زیر سوال بردن دیگر داوطلبان از دیگر مواردی است که کاربران و مردم در فضاهای مجازی و حقیقی به شکل نقدی مورد بحث قرار دادند.

«برخی کاندیداها به جای صحبت درباره عملکرد خود برای جلب نظر پدرخوانده‌ها بیانیه سیاسی می خوانند» و «آقایان خود سال‌ها در خدمت دولت بودند و مدارک لازم برای اثبات عملکرد نادرست آنها در حوزه اقتصادی وجود دارد اما از طرف مقابل می‌پرسند چرا کشور را به این وضعیت درآورید، کجا زندگی می‌کنید؟؟!» از پرسش‌هایی بود که بیشترین بحث را در یکی از گروه‌های مجازی کلاب هاوس برانگیخت.

رقابت بر سر استوری کردن جملات شاخص

در این میان طرفداران کاندیداهای مختلف برخی صحبت‌های داوطلبان را استوری کردند، مواردی مانند «ما گشت ارشاد خواهیم داشت اما برای مدیران»، «رفع تحریم‌های ظالمانه در هر دولتی ضروری است»، «دولت من حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد بود»، «چرا جلوی قاچاق رسمی در دولت را نگرفتید تا با ایجاد اشتغال برای کوله بران زندگی عزتمند ایجاد کنید»، «معتقد به یکسان سازی نرخ ارز هستم» از شاخص‌ترین جمله‌هایی بود که طرفداران به آنها استناد کردند.

اما این روزها انتخابات شورای شهر نیز در سوی دیگر ماجرا قرار دارد، گرچه انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی آن را تحت‌الشعاع قرار داده است اما هنوز حاشیه‌های لیست مجمع نیروهای انقلاب به پایان نرسیده است.

عدم تمایل مجمع نیروهای انقلاب به حضور لیست اعلامی در گروه‌های دیگر

از سویی روز گذشته این مجمع برخلاف اینکه اعلام کرده بودند لیست اعلامی مجمع حق حضور در دیگر گروه‌ها را دارند، به شکل رسمی اعلام کرد که تمایلی به انتشار اسم افراد در لیست تشکل‌های سیاسی دیگر ندارد.

در این ارتباط علیرضا باطنی گفت: ما شورای اسلامی شهر را شرکت سهامی نمی‌دانیم که افرادی از مجموعه‌های مختلف وارد شوند و هر کدام سهمی را برای پشتوانه خودشان و یا کسانی که لیستشان را بسته‌اند قائل شوند؛ به هر حال ما شورای شهر را به منزله تیم ورزشی که هر کدام در قسمت معینی از میدان باید نقش آفرینی کند می‌دانیم چرا این دوستان وامدار بخش‌ها و گروه‌های مختلفی نیستند.

وی افزود: هنگامی که فرد از سوی مجموعه‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرد و در لیست‌های مختلف باشد به واقع از عرصه پاسخگویی گریز پیدا می‌کند، یعنی مجموعه الف مطالباتی را از فرد می‌کند که با مطالبات دیگر مجموعه‌ها متفاوت است و اگر فرد بخواهد پاسخگوی همه باشد مصیبت جدیدی برای افراد به همراه دارد.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان آنکه هدف ما رسیدن به وحدت بر اساس خرد جمعی و کسب رأی حداکثری برای لیست مجمع نیروهای انقلاب است، گفت: قبول نداریم که عده‌ای در گوشه و کنار کلان شهری همچون اصفهان پرچمی را بلند کنند و داعیه‌دار باشند و این به معنای تفرقه، جدایی، از بین رفتن توان و امکان نیروی متراکم در بدنه نیروهای ارزشی است.

مهرعلیزاده نخستین داوطلب حاضر در مناظره استانی ویژه اصفهان

با توجه به آغاز مناظره‌های استانی که در استودیوهای صداوسیمای تهران ضبط می‌شود، هر کاندیدا در یک روز در ارتباط با برنامه‌های آن استان صحبت می‌کند، بر این اساس مطابق برنامه اعلامی امروز آقای مهرعلیزاده با مردم اصفهان صحبت خواهد کرد و فردا نیز مردم اصفهان میزبان مناظره آقای قاضی زاده هاشمی خواهند بود، آقایان زاکانی، جلیلی، همتی، مهرعلیزاده نیز به ترتیب در روزهای در روزهای ۲۲ خرداد تا ۲۵ خرداد برای اصفهانی‌ها برنامه خواهند داشت.

طبیعی است داوطلبان مذکور در صحبت‌های خود لازم است مهم‌ترین مشکل اصفهان یعنی آب، آلودگی هوا و رتبه یکی به آخر بازگشت بودجه را مورد توجه قرار دهند و به بیان برنامه‌های کاربردی خود برای رفع این مشکلات اساسی اصفهان بپردازند.

انتقاد تند سید رضا نریمانی از دروغگویی برخی داوطلبان

روز گذشته همچنین انتقاد تند سید رضا نریمانی مداح کشورمان از دروغگویی برخی داوطلبان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سیدرضا نریمانی اظهار داشت: باید برای اولین و آخرین بار چشمانمان را باز کنیم و با دقت به کسی رأی بدهیم که دلسوز مردم است، افراد این دولت وقت مردم را هدر داده‌اند، دروغ می‌گویند و همه مشکلات را به گردن مردم می‌اندازد انگار که من و شما همه مشکلات را به وجود آورده و سر این دولت بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از مردم و به ویژه جوانان تقاضا می‌کنم که با چشم باز رأی بدهند و دیگران را نیز تشویق کنند چرا که شاید کسانی به خاطر ناراحتی که حق دارند، نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند اما باید با آنان صحبت کرد.

در روزهای گذشته همچنین بالاخره شاهد رونمایی از پوسترهای دیگر کاندیدها نیز در سطح شهر بودیم که با توجه به تازگی به خوبی جلب توجه می‌کرد گرچه هنوز نیز این شیوه تبلیغ در اصفهان چندان مورد توجه طرفداران داوطلبان نیست.

زمان حضور رئیسی در اصفهان قطعی شد

شب گذشته همچنین حضور حجت‌الاسلام رئیسی در روز دوشنبه هفته آینده مورخ ۲۴ خردادماه در اصفهان قطعی شد و مردم اصفهان در روز دوشنبه هفته آینده میزبان این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستند.

هنوز برنامه دیگر داوطلبان ریاست جمهوری برای حضور یا عدم حضور در اصفهان قطعی نشده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا