شهرستان ها

نقره‌داغ متخلفان در پلدختر/ بیشترین پرونده مربوط به کدام صنف است؟

پلدختر- رئیس اداره تعزیرات حکومتی پلدختر به تشریح روند نظارت بر فعالیت واحدهای مختلف صنفی این شهرستان پرداخت و گفت: متهمان قاچاق کالا در پلدختر حدود ۱۹۵ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند.

اسکندر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متهمان قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تا تاریخ ۱۹ آبان ماه سال جاری در مجموعه ۱۹۴ میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۶۰ ریال جریمه پرداخت کردند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۷۱ فقره پرونده در اداره تعزیرات حکومتی پلدختر رسیدگی شده و پس از ضبط کالاهای کشف شده این مبلغ به حساب دولت واریز شده است.

بیشترین پرونده‌ها در حوزه نانوایی‌ها است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی پلدختر افزود: ۳۰۰ فقره پرونده نیز از این تاریخ در حوزه کالا و خدمات و تخلفات صنفی برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی واصل شده که بیشترین پرونده‌ها در حوزه نانوایی‌ها است.

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان پلدختر یادآور شد: بیشترین تخلفات در این حوزه نیز، تعطیلی خودسرانه و یا عدم رعایت ساعت پخت، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و یا عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: بر اساس مقررات جدید صنوف متخلف در صورت عدم رعایت مقررات صنفی به محکومیت پنج برابر ارزش ریالی تخلف در مرحله اول و در صورت تکرار به مجازات‌های نقدی شدیدتر محکوم شده و از تخفیف‌های قانونی برخوردار نمی‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: مجموع محکومیت نقدی صادره در این بازه زمانی در حوزه صنوف مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۲ میلیون و ۳۶۵ هزار ریال است.

گران فروشی در عرضه کالا در صدر شکایات

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک مرجع رسیدگی به تخلفات در این زمینه است که به پرونده‌های متشکله توسط نیروی انتظامی و یا سایر مراجع کاشف رسیدگی می‌کند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی پلدختر گفت: بر اساس قانون تعزیرات چنانچه رانندگان، مباشران و یا واحدهای صنفی بدون داشتن اسناد و مدارک گمرکی مبادرت به حمل و یا عرضه کالای قاچاق کنند علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به جزای نقدی نیز محکوم می‌شوند.

وی افزود: کالاهایی که توسط مرتکبان قاچاق حمل می‌شوند به طور عمده لوازم خانگی مانند لباس‌شویی، ظرف‌شویی، یخچال، کولر و لوازم آشپزخانه نظیر قهوه ساز، قاشق و چنگال، خردکن، سرخ کن، آب میوه گیری و یا پارچه، البسه، پوشاک و یا لوازم آرایشی و بهداشتی است.

محمدی به شرح وظایف تعزیرات حکومتی اشاره کرد و یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی و صنفی بوده که به پرونده‌های متشکله در سه حوزه، کالا و خدمات، بهداشتی، دارویی و درمان، قاچاق کالا و ارز رسیدگی و حکم مقتضی صادر و پس از قطعیت آرا نسبت به اجرای حکم اقدام می‌کند.

وی افزود: مطابق مقررات سازمانی در حوزه رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات گزارش‌ها و پرونده‌های متشکله از سوی مراجع نظارتی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت، دامپزشکی و اشخاص حقیقی (شکات خصوصی) و حقوقی واصل می‌شود.

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز پلدختر گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه تخلفات کالا و خدمات به تخلفاتی نظیر گران فروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، عرضه خارج از شبکه، خرید کالا بر خلاف ضوابط، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ارائه فاکتور خرید، فروش اجباری کالا و یا خدمات، عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته و … که در واحدهای صنفی، کارخانجات و شرکت‌ها منتهی به وصول گزارش و تشکیل پرونده می‌شود، رسیدگی می‌کند.

محمدی یادآور شد: شکایت‌هایی که به طور عمده در این حوزه به تعزیرات حکومتی این شهرستان واصل می‌شود در خصوص گران فروشی در عرضه کالا و یا خدمات نظیر ساخت کابینت، تقلب در تعمیر خودرو و لوازم خانگی و … است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا