شهرستان ها

نقش روستاها در اقتصاد و هویت بخشی به جامعه بی بدیل است

اراک- استاندار مرکزی گفت: نقش روستاها در اقتصاد، فرهنگ و هویت بخشی به جامعه بی بدیل است و باید به روستاها توجه بیشتری شود.

به گزارش مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولتها به ویژه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به روستاها داشته و دارند که اکنون ارتقای جایگاه روستاها نیازمند اقدامات قابل توجه تری است.

وی تاکید کرد: در فعالیت دهیاری‌ها و شوراهای روستاها، برنامه محوری و تعامل بین اجزا در توسعه روستاها نقش برجسته ای دارند و موضوع مردمی سازی در اولویت اقدامات دولت سیزدهم قرار گرفته است و این امر در قالب حلقه‌های میانی بیانیه گام دوم انقلاب مشهود است.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت انتخابات سال جاری گفت: حضور پررنگ و گسترده مردم در انتخابات نیازمند تعامل و هم افزایی دهیاران و شوراها با مردم است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد هر چند رعایت ملاحظات و جایگاه شورا و دهیاری‌ها در این راستا امری ضروری است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید ملاک عمل باشد.

مخلص الائمه ادامه داد: بر توجه به مؤلفه‌های هویتی در روستاها تاکید کرد و افزود: دهیاران و اعضای شوراهای روستاها باید نسبت به موضوع هویت توجه ویژه داشته باشند چرا که عناصر هویتی مغفول مانده شناسایی و تقویت شود.

وی دهیاری‌ها و شوراهای روستاها را حلقه اتصال میان مردم و دولت عنوان کرد و گفت: هر زمان دولت وارد تصدی گری امور مردم شود خطای راهبردی رقم خورده که اصلاح این وضعیت دستور کار دولت سیزدهم است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: همگامی مردم با دولت‌ها موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته که انتظار است مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی، راهبرد پشت میز نشینی را به راهبرد حضور در کنار مردم تغییر دهند که این راهبرد در استان مرکزی مشهود است و پیگیری مطالبات مردم دستور کار ویژه حلقه مدیریتی استان مرکزی قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا