شهرستان ها

نمایشگاه کتاب در ساوه افتتاح شد

ساوه- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: همزمان با هفته کتاب،نمایشگاه کتاب در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر مظفری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب اظهار کرد: فواید کتاب‌خوانی و اثرات شگفت انگیز آن بر روی زندگی فردی و اجتماعی انسان، قابل انکار نیست و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همیشه دغدغه‌ای مهم در جامعه ما بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: توانایی خواندن یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است.

مظفری افزود: دسترسی به اطلاعات به صورت آنلاین یا در کتاب‌ها و مجلات باعث می‌شود افراد اطلاعاتی در مورد جهان پیرامون خود کسب کنند تا بتوانند به راحتی با دیگر جوامع ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید کرد: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود.

مظفری افزود: کتاب به دلیل تأثیرات مثبت بر مغز موجب تحریک روحی و روانی شده و با فعالیت بیشتر از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی پیشگیری خواهد کرد. خواندن حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث کاهش استرس می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: از دیگر مزایای کتابخوانی می‌توان به پیشرفت مهارت‌های فکری، ساخت کلمات، بهبود مهارت‌های نگارشی و مهارت‌های ارتباطی اشاره کرد.

مظفری بیان کرد: در این نمایشگاه ۳۵۰۰ عنوان با بیش از ۲۰۰۰۰ جلد کتاب به نمایش گذاشته شده که علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب به مدت ۳۰ روز از این نمایشگاه بازدید کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا