شهرستان ها

نهاد داوری روحیه مودت را در استان اردبیل تقویت می کند

اردبیل – رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: توسعه نهاد داوری در استان اردبیل زمینه تقویت مودت و همبستگی بیشتر را در استان اردبیل فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین علوی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با هیئت مدیره کانون مؤسسات داوری استان اردبیل اظهار کرد: برای حل اختلاف و دعوا در بین افراد و گروه‌های مختلف بهترین راهکار تاکید بر مؤلفه‌های مشترک دینی، ارزشی و معنوی است تا رفع خصومت انجام شده و پیوند مودت و دوستی تحکیم یابد.

وی ضرورت درج شرط داوری را در قراردادها از سوی طرفین معامله یادآور شد و خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از اختلافات و پرونده‌های ارجاعی به محاکم قضائی مربوط به موضوع خرید و فروش و اختلاف نظر در این حوزه است که در این بخش به راحتی می‌توان با پایبندی به اصول اعتقادی مشکلات و معضلات را برطرف کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل اهمیت نهاد داوری را در پایان دادن به خصومت‌ها و حل مشکلات یادآور شد و بیان کرد: اجرای صحیح و دقیق قوانین و مقررات به تقویت و تحکیم نهاد داوری در جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره کانون مؤسسات داوری استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه نهاد داوری ظرفیتی است که در قانون پیش بینی شده است، افزود: از مزیت‌های داوری می‌توان به کم هزینه بودن آن، در دسترس بودن داور، رسیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده و رفع اختلاف در دعاوی بدون مراجعه به محاکم قضائی ذکر کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد: یکی از شروط اجرای داوری لزوم درج شرط داوری در قراردادهای مالی و حقوقی است بنابراین به کلیه شهروندان توصیه می‌شود به منظور برخورداری از مزایای داوری حتماً در زمان تنظیم قرارداد به ویژه در قراردادهای ملکی و یا خرید خودرو استفاده از داور به عنوان یکی از بندهای قرارداد درج شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا