شهرستان ها

نوشیدن آب کافی به پیشگیری از گرمازدگی کمک می‌کند

کرمانشاه- دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ابتلا به گرمازدگی در فصل تابستان گفت: نوشیدن آب کافی به پیشگیری از گرمازدگی کمک می کند.

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گرمازدگی به وضعیتی گفته می‌شود که به علت قرارگیری در زیر تابش نور خورشید و مکان‌هایی که تهویه مناسب نداشته دمای بدن افزایش یافته و بدن انسان نمی‌تواند دما بدن را کاهش دهد.

وی افزود: افراد باید در فصل تابستان به علت افزایش گرما هوا از قرارگیری در زیر تابش مستقیم نور خورشید مخصوصاً در ساعت ۱۲ ظهر الی چهار بعد از ظهر و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارند خودداری کنند زیرا تعریق بیش از اندازه بدن سبب گرمازدگی می‌شود.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه چه افرادی بیشتر از سایرین در معرض گرمازدگی قرار دارند، تصریح کرد: سالمندان، کودکان، زنان باردار و افرادی که شرایط کاری آنها به گونه‌ای است که در زیر نور خورشید فعالیت دارند بیشتر از سایر مردم در معرض گرمازدگی قرار دارند.

بیگلری بیان کرد: سردرد، سرگیجه، بی‌حالی و بی اشتهایی و ضعف بدن از نشانه‌های گرمازدگی در افراد است و مصرف آب به علت جبران آب از دست رفته بدن به درمان و پیشگیری از گرمازدگی بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مایعات و میوه‌ها به پیشگیری و درمان گرمازدگی کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: مصرف مایعاتی و میوه‌هایی همچون شربت آبلیمو، شربت تخم شربتی، خاکشیر و هندوانه و خیار برای پیشگیری و درمان گرمازدگی مؤثر است.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: بهترین نوشیدنی برای جبران آب از دست رفته بدن آب بوده و افراد در هنگام تعریق و گرما از مصرف انواع نوشابه‌ها خودداری کنند.

بیگلری بیان کرد: در صورتی که فرد گرمازده با علائم حاد مانند کاهش سطح هوشیاری مواجه می‌شود سریعاً باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی با اشاره به تشابه علائم گرمازدگی و ویروس کرونا تصریح کرد: علائمی مانند اسهال، سرفه، درد قفسه سینه و بی حالی بین گرمازدگی و ابتلاء به کرونا مشابه بوده و افراد نباید این بیماری‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا