شهرستان ها

نویسندگان و شاعران جوان حمایت نمی شوند

ارومیه – نویسنده و شاعر ارومیه ای گفت: امروز حمایتی از سوی نهادهای فرهنگی و دولتی از نویسندگان و شاعران جوان صورت نمی گیرد.

سیدحیدرعلی آران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات متعدد در حوزه نویسندگی و شعر و شاعری اظهار کرد: در سال‌های گذشته وضعیت این حوزه در مقایسه با امروز رضایت بخش بود اما امروز در کنار عدم حمایت و گرانی هزینه چاپ و نشر رغبت تولید محتوای مناسب برای نویسندگان و شاعران جوان را کم کرده است.

وی با بیان اینکه کمبود بودجه به همراه گرانی کاغذ سد راهی برای نویسندگان و شاعران به خصوص نسل جوان این حوزه است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته حمایت هر چند اندک از فعالان این حوزه صورت می‌گرفت اما امروز به دلیل کمبود بودجه حمایت‌ها بسیار محدود است.

کمبود بودجه نهادهای فرهنگی برای حمایت از نویسندگان

این نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس و آئینی در ارومیه که تاکنون ۶ کتاب وی به چاپ رسیده است، افزود: نهادهای فرهنگی که خود مجوز انتشار کتاب را می‌دهند بودجه برای خرید و توزیع این کتاب‌ها را ندارند و این نویسندگان را دچار مشکل کرده است.

آران با بیان اینکه عدم حمایت نهادهای فرهنگی از نویسندگان قدیمی موجب کم رغبتی نویسندگان و شاعران جوانی که محتواها خوبی تولید می‌کنند نیز شده است، عنوان کرد: کم رونقی در زمینه کتاب و کتاب خوانی در جامعه آسیب‌های اجتماعی زیادی در پی دارد.

نویسنده و شاعر ارومیه‌ای با بیان اینکه گران بودن کاغذ سد راه بزرگی برای مطالعه و افزایش سرانه کتاب خوانی در جامعه شده است، افزود: ناشر وقتی کاغذ را گران می خرد مجبور است کتاب را گران بفروشد هر چند امروز کتاب چندان گران نیست اما با توجه به وضع معیشتی مردم توان خرید کتاب را ندارد.

توجه به کتاب و کتاب خوانی در مناطق روستایی و محروم

آران با اشاره به اینکه در روستاها و مناطق محروم متأسفانه کودکان و افرادی که علاقمند به کتاب و کتاب خوانی هستند مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرند، گفت: به دلیل وضع اقتصادی در روستا کودکی که مشتاق به تهیه کتاب و مطالعه است نمی‌تواند کتاب تهیه کند در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

وی همچنین با تاکید بر مطالعه و بروز رسانی اطلاعات با توجه به نیاز مخاطب امروز در جامعه گفت: به نویسندگان و شاعرانی جدیدی که پا به عرضه گذاشته اند نیز توصیه می‌کنم برای تولید محتوای خوب حتماً مطالعات و اطلاعات کافی را داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا