شهرستان ها

نگرانی مردم از توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر در تویسرکان

همدان_افزایش سرقت‌ها و سلب امنیت در شهرستان تویسرکان توسط معتادین متجاهر موجب نگرانی مردم و مسئولان تویسرکان شده است.

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: متأسفانه محلات و کوچه‌های تویسرکان به محل فروش مواد مخدر تبدیل شده است و طبق نظر و صحبت با مردم این شهرستان به نظر می‌رسد به علت بی توجهی مسئولین متولی این امر شرایط این روزهای تویسرکان اصلاً خوب نیست.

دسترسی به مواد مخدر در تویسرکان کار زمان‌بری نیست و گویی در این زمینه نظارت و توجهی در این شهرستان وجود ندارد.

بارها پای درد دل مردم نشستیم و این درد دل را به گوش مسئولین نیروی انتظامی و ستاد مواد مخدر تویسرکان رسانده‌ایم، اما گویی گوش شنوایی در این شهر نیست و هر کدام با توجیه تراشیدن، مسئولیت را به دیگر ادارات حواله می‌دهند.

فروش مواد مخدر عامل نگرانی مردم تویسرکان

در گفت و گو با تعدادی از اهالی تویسرکان به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

خانم ۶۷ ساله تویسرکانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پسرم را بارها در کمپ‌های مختلف با مدت زمان مختلف بستری کرده‌ام ولی متأسفانه این سلامتی تا زمانی ادامه دارد که وارد شهر و محل زندگی ما نمی‌شود، همین که وارد این محیط می‌شود چون افراد مهاجر و معتاد در محل زندگی ما بسیار زیاد هستند و باعث وسوسه فرزندم می‌شود و باز فرزندم سلامتی خود را ازدست می‌دهد و دوباره در دام اعتیاد می‌افتد.

خانم ۳۵ ساله تویسرکانی دیگری در همین زمینه در گفتگو با ما اظهار کرد: متأسفانه ما در محله‌ای زندگی می‌کنیم که هرروز در حال دیدن عبور و مرور ماشین، موتور، افراد پیاده، زن، کودک و جوان و پیر در حال خرید مواد مخدر هستیم و بارها این موضوع را با عکس‌ها و مدارک به مسئولین تحویل داده‌ایم اما دریغ از جمع آوری این افراد از این محیط‌های خطرناک و متأسفانه روز به روز تعداد این افراد بیشتر از دیروز می‌شود.

آقای ۶۳ ساله‌ای نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در چند نقطه تویسرکان مواد مخدر بهتر از نان پیدا می‌شود فقط باید روز و شب در حد ۱۰ دقیقه گشتی در شهر بزنید و تقاضا کنید به راحتی از همه نوع مواد در با کمترین قیمت و حتی نسیه در اختیار قرار می‌گیرد.

آقای ۲۸ ساله‌ای که به شیشه اعتیاد دارد نیز به خبرنگار مهر گفت: بنده از سن ۱۸ سالگی شیشه مصرف کرده‌ام و اولین بار شروع موادم به صورت تشویقی بود و به دلیل نداشتن مکان کشیدن به دنبال مکان بودم که دیدم به راحتی مکان با هزار تومان در اختیارم قرار می‌دهند و این کار باعث شد که مواد را ادامه دهم، بارها خواستم ترک کنم ولی وقتی با دوستانم در شهر عبور می‌کنم بخاطر وجود افراد متجاهر که در جیب آنها مانند نقل و نبات مواد به من پیشنهاد می‌شود تاکنون موفق به ترک نشده‌ام.

همشهری ۴۲ ساله تویسرکانی نیز در گفت و گو با ما گفت: همسایه ما پنجره کوچکی رو به کوچه باز کرده است که در هر ساعتی با زدن یک تلفن یا کوبیدن سنگ به این پنجره مواد مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و بارها شکایت و استشهاد محلی گرفته‌ایم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

همشهری دیگر می‌گفت: بارها آدرس و مشخصات ورود و خروج مواد مخدر و فرد مورد نظر را گزارش داده‌ام شب فرد دستگیر می‌شود و صبح آزاد در خیابان پرسه می‌زند.

مسئولین باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند

امام جمعه تویسرکان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: افزایش سرقت‌ها و سلب امنیت در این شهرستان توسط معتادین متجاهر غوغا می‌کند و دلیل تدبیر نکردن مسئولین نامشخص است.

نگرانی مردم از توزیع <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ae%d8%af%d8%b1'>مواد مخدر</a> و معتادان متجاهر در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d8%b3%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%86'>تویسرکان</a>

حجت الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به افزایش سرقت‌های اخیر در شهرستان و گلایه مندی های مردم چه در روستاها و چه در شهر تاکید کرد: وسایل دم دستی باغات، معابر، اماکن عمومی، کابل‌های برق، در سایه زیاد شدن مواد مخدر و معتادان متجاهر امنیت ندارد.

وی با بیان اینکه متولیان امر اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند جای سوال دارد افزود: زمانی که امنیت کشور ما زبانزد دنیاست و نیروهای امنیتی ما با غارتگران بین المللی و سازمانی، به نحو احسن برخورد می‌کنند، چرا در تویسرکان مدتی است تعدادی معتاد متجاهر واقعاً امینت را از جامعه و مردم این شهر سلب کرده‌اند.

موحدی با تاکید بر اینکه مردم از شورای تأمین و مسئولان شهرستان انتظار دارند که رضایت مردم را جلب کنند، اگر با این روند پیش برویم محصولات باغی ازجمله گردو هم امنیت نخواهند داشت و این دغدغه جدی مردم تویسرکان می‌باشد.

پارک‌های شهر تویسرکان در حالی که باید جای بازی و شادی کودکان باشد جای جولان مواد فروش و تزریق معتادان شده است، کودکانی که باید در حال تعلیم و تربیت باشند در پارک‌های تویسرکان به راحتی اسم هرگونه مواد مخدری را زمزمه می‌کند.

باید دید جلوگیری از تبدیل شدن محلات و کوچه‌های شهر به مکان فروش مواد مخدر کار کدام ارگان است و چرا مسئولین متولی و خدمات رسان مسئولیت خطیر خدمت را فراموش کرده‌اند.

این مسئولان باید اندکی به فکر فرو بروند که کودکان، زنان وابستگان خود هم در این شهر زندگی می‌کنند چرا باید امنیت شهر از بین برود و افراد متجاهر و زباله گردان در این شهر به راحتی عبور و مرور و جوانان ما را به مصرف مواد مخدر تشویق کنند؟

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا