شهرستان ها

نیازمند ارائه سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستیم

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در حال حاضر مردم کشور نیازمند سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستند و این مهم فقط می‌تواند توسط رسانه‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر اظهار داشت: رسانه‌ها یکی از قوی‌ترین ابزارها را برای ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی با توجه به زندگی اهل بیت(ع) در دست دارند و نباید نسبت به اشاعه این مسئله کم توجه باشند.

وی افزود: در برخی موارد رسانه ها نتوانسته اند آنگونه که باید سبک زندگی اهل بیت(ع) را به مردم بشناسانند و باید به سمتی برویم که با استفاده از این سبک که کار آسانی هم نیست و نیازمند تحقیق و تفحص است، خوراک جدیدی برای زندگی مردم فراهم کرده و در اختیار قرار دهیم.

امام جمعه گرگان گفت: حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی که تحقیق در این زمینه را در دستور کار دارند، باید با همکاری و قرار گرفتن در کنار رسانه ها، با توجه به نیازمندی های روز جامعه در جهت تعالی بنیان خانواده کوشاتر عمل کنند.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی، محیطی را باز کرده که ممکن است از هر تریبونی به مردم خوراک داده شود و رسانه ها از جمله خبرگزاری ها مسئولیتی به مراتب سخت‌تر از گذشته به عهده دارند و باید در این زمینه کوشاتر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: ما کشوری هستیم غنی از منابع تاریخی و اسلامی که با الگوبرداری از منابعی که در دست داریم، می‌توانیم روش‌های نوینی را بر پایه اعتقادات مذهبی و زندگی اهل بیت(ع) برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از تنش‌های فرهنگی وارد فضای جامه کنیم .

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی مدت‌ها است خانواده ها و اعتقادات آنها را هدف قرار داده است، اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد ما هنوز مرعوب غربی‌ها هستیم و نمی توانیم بگوییم که چند درصد جامعه مرعوب آنها نیستند، اما می توانیم با تغییرات جدید با توجه به نوع نگاه و نیاز جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان و تاسی از زندگی اهل بیت (ع) در برابر تهاجم های فرهنگی غربی ها، برنامه و راهکارهای نوینی را از طریق رسانه به مردم ارائه دهیم.

نیازمند ارائه سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستیم

نورمفیدی افزود: هدف دشمنان انقلاب و اسلام از گذشته تاکنون، اخلاقیات جامعه ما بوده و با ارائه روش‌های نامناسب همواره به دنبال تضعیف اخلاق در جامعه به ویژه بنیان خانواده‌ها و کاهش مسائل اعتقادی و مذهبی در بین آنها بوده است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه سنگینی بر عهده رسانه‌ها است، عنوان کرد: باید از محققان و اندیشمندان در جهت ارائه سبک زندگی اهل بیت(ع) و ایستادگی در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان استفاده کرد تا با آسیب‌های جدی‌تری مواجه نشویم.

در این دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان، مدیرکل استان‌های حبرگزاری مهر و مدیر جدید خبرگزاری مهر در استان گلستان حضور داشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا