شهرستان ها

نیاز زلزله‌زدگان خوی به وسایل گرمایشی و پتو

اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: زلزله‌زدگان خوی با توجه به شدت سرما در منطقه، به وسایل گرمایشی و پتو نیاز مبرم و اولویت‌دار دارند.

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کیفیت خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله خوی توسط گروه‌های امدادی و استان‌های معین تعریف شده به شکل مطلوب و مناسب در حال انجام است و قرار شده از سطح کشور نیز کمک‌های جمع‌آوری شده به این مناطق ارسال شوند.

وی تصریح کرد: در کنار حضور ۴۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر با تخصص و تجربه مناسب، پنج کامیون از اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان که کمک‌های جمع‌آوری شده مردم اردبیل بوده، به این منطقه ارسال شده و تلاش بر این است تا سایر کمک‌ها نیز در روزهای آینده جمع‌بندی و به این مناطق ارسال شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل هماهنگی معاونت‌های عمرانی استانداری‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان را در جمع‌آوری کمک‌ها و ارسال آن در قالب اقلام مختلف یادآور شد و گفت: از بخش خصوصی گرفته تا بخش دولتی و غیردولتی پای کار آمدند تا به مردم زلزله‌زده خوی کمک شده و در این روزهای سرد در سرپناهی مناسب همراه با تأمین امکانات اولیه زندگی خود را سپری کنند.

خدمتی افزود: بعد از اسکان موقت، تلاش بر آواربرداری و انجام عملیات ساخت و ساز در منطقه است که امیدواریم به سرعت و با همراهی خود اهالی و بنیاد مسکن این کارها انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار قرص نان در روزهای گذشته توزیع شده و همچنان با پخت نان در اردبیل، ارسال نان و سایر آذوقه نیز در اولویت قرار گرفته است.

خدمتی هموطنان زلزله‌زده را به صبوری بیشتر فرا خواند و اضافه کرد: تلاش دولت سیزدهم و مسئولان استان‌های مختلف بر این است تا مشکلات زلزله‌زدگان به سرعت برطرف شده تا بتوانند با آرامش بیشتر ایام پیش رو را سپری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: وقوع چنین حوادث تلخ آن هم در روزهای سرد سال دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی را به همراه داشته و از هم استانی‌ها انتظار داریم تا نسبت به تهیه و تحویل وسایل گرمایشی به ویژه هیتر، پتو و سایر امکانات مورد نیاز اقدامات لازم را با اولویت انجام دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا