شهرستان ها

هدف قدرت‌های استعماری چپاول ثروت ملت‌های مستضعف است

مشهد ـ استاد عالی سطوح حوزه علمیه خراسان گفت: نقش یک روحانی در تحول جامعه به مراتب از یک دانشمند فیزیک، شیمی و ریاضی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه‌المصطفی خراسان، با بیان این‌که امروز جنایتکارترین بشر همین استعمارگران هستند، اظهار کرد: هدف آنان چپاول ثروت ملت‌های مستضعف است و به خاطر رسیدن به این هدف شوم، مردم را نیز در جهل و بی‌خبری نگه می‌دارند.

وی با اشاره به سفرهای خود به برخی کشورهای آفریقایی، افزود: متأسفانه مردم کشورهایی که بیشترین جمعیت و ثروت را دارند، در غایت فقر و بیچارگی قرار دارند و استعدادهای ارزشمند در این کشورها شکوفا نمی‌شود زیرا استعمارگران تمام منافع این کشورها را می‌برند و جان مردم برای آنان هیچ ارزشی ندارد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان بر نقش و رسالت حوزویان در جذب قلوب اشاره کرد و گفت: اثر و نقش یک روحانی در تحول دادن یک جامعه به مراتب از یک دانشمند فیزیک، شیمی و ریاضی بیشتر است و در این مورد شواهد و مصادیق زیادی وجود دارد.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی با گرامیداشت اقدام بزرگ و بی‌نظیر امام خمینی (ره) در ایجاد نهضت انقلاب اسلامی، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا نام امام خمینی (ره) برده می‌شود، همراه با عظمت است چرا که امام امید مستضعفین دنیا بود و امروز نیز امید مستضعفین دنیا به شما طلاب عزیز است.

وی به نقش انقلاب اسلامی در تربیت طلاب خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، طلاب خارجی از کشورهای نزدیک در حوزه‌های علمیه کشور حضور داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی، مجموعه جامعه‌المصطفی تشکیل شد و این یک نقطه عطف بزرگ در کشور و تاریخ ماست.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به سیره و زندگی علمای بزرگ، افزود: بزرگان ما همیشه در نهایت فقر و سختی زندگی کرده‌اند و با مشقات فراوان به مراتب بالای علمی رسیدند اما با این حال، از مسئولین و دست‌اندکاران این مجموعه می‌خواهیم همت بیشتری در جهت رفع مشکلات طلاب خارجی داشته باشند تا این عزیزان بیشتر از رنج غربت، مشکلات دیگر متحمل نشوند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا