شهرستان ها

هراس دشمن از حضور مردم در مساجد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه صنعت دفاعی کشور روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: اقتدار ایران امروز از هر زمان دیگری بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از مبعوث شدن پیامبران الهی هدایت انسان‌ها و مدیریت جامعه است.

وی افزود: تربیت فرزندان برای حفظ اسلام و ادامه راه انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و اینجاست که جهاد تبیین اهمیت پیدا می‌کند و امام حسین (ع) نیز برای حفظ اسلام قیام کرد و به شهادت رسید.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز چه در داخل ایران و چه در دوران تبعید دست از تبلیغ دین اسلام بر نداشتند زیرا خود را مسئول می‌دانست.

علما با بیان اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد و کسی منکر آن نیست، گفت: اما در این مسیر نباید دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفت و شهیدان نیز برای حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه ۲۸ مرداد ماه سالگرد کودتای آمریکایی بر علیه دولت دکتر مصدق است، بیان کرد: آمریکا ۷۰ سال منابع ایران را غارت کرد و این کودتا ذات آمریکا را برای مردم به نمایش گذاشت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: ۲۸ مرداد همچنین سالگرد به آتش کشیدن سینما آبادان توسط رژیم پهلوی است که جنایتی را رقم زد.

علما با اشاره به اینکه ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد است، گفت: در زمان پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) مسجد را محل حکومت خود قرار دادند و دشمن نیز از حضور مردم در مسجد و دین مداری آنها می ترسد لذا باید مساجد را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی است، عنوان کرد: امروز ایران در جهان و منطقه حرف نخست را می‌زند و در دنیا بدون نظر و تصمیم ایران تصمیمی گرفته نمی‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا