شهرستان ها

هرجا که احساس شود حقوق عامه در معرض تهدید قرار دارد، بطور جد ورود می‌کنیم

دادستان ازنا:

دادستان ازنا گفت: هرجا که احساس شود که حقوق عامه در معرض تهدید و یا تضییع قرار دارد، بطور جد ورود می‌کند.


به گزارش ایلنا، علی گودرزی در بازدید سرزده از کشتارگاه دام شهرداری ازنا، با بیان اینکه کشتارگاه دام محل تأمین گوشت گرم مورد نیاز شهروندان به عنوان مهمترین منبع پروتئین است تأکید کرد:  سلامت عمومی افراد جامعه بستگی به تغذیه سالم دارد و ضروری است که در کشتارگاه دام شهرداری نهایت ضوابط بهداشتی و اصول زیست محیطی رعایت شود و توجه ویژه و نظارت کامل کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی بر رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی معطوف شود.

وی افزود: دادستان به‌ عنوان مدعی العموم هرجا که احساس کند که حقوق عامه در معرض تهدید و یا تضییع قرار دارد، بطور جد ورود می‌کند و اجازه نمی‌دهد که این مسائل، سلامت عمومی شهروندان را به خطر بیندازد.

منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا، ضمن تشکر و قدرانی از دادستان شهرستان ازنا که توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت و محیط زیست دارند را موجب دلگرمی دانست.

وی افزود: در این بازدید سرزده، تمامی بخش‌های کشتارگاه دام از جمله تأسیسات، محل نگهداری دام، محل ذبح و اتاق سردخانه، وضعیت فاضلاب و چاله غیر مجاز دفع لاشه مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی و رفع مشکلات موجود به مسئولین کشتارگاه ارائه شد.

در ادامه عبدالرضا دهقان رئیس شبکه دامپزشکی افزود:  ذبح دام ها در کشتارگاه به علت بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو تأکید نمود و توصیه های بهداشتی از جمله ورود غیر مجاز افراد متفرقه را در محیط کشتارگاه را به مسئولین و قصابان گوش زد کرد.

دهقان گفت: عدم وجود کوره لاشه سوز در کشتارگاه  سنتی ازنا موجب شده که ضایعات ناشی از شستشوی لاشه‌های عفونی در چاه دفن شوند که جهت حفظ بهداشت محیط‌ زیست و سلامت عموم وجود این کوره امری ضروری است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا