شهرستان ها

هماهنگی‌های داخلی برای تردد زائران اربعین در خوزستان انجام شد

اهواز- استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه هماهنگی گیت‌ها در کشورهای ایران و عراق در دیدار با استاندار بصره انجام شده گفت: هماهنگی‌های داخلی برای تردد زائران اربعین در خوزستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق خلیلیان عصر امروز چهارشنبه در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: به منظور سیاست‌گذاری‌های ستاد مرکزی خوزستان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند؛ افرادی که در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند باید ضمن قطعی کردن ثبت نام با مبلغی ناچیز خود را در طول سفر بیمه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مواکب در خوزستان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در حال آماده‌سازی هستند، افزود: زیرساخت‌های لازم در دو مرز چذابه و شلمچه آماده شده و هماهنگی گیت‌ها در کشورهای ایران و عراق در دیدار با استاندار بصره انجام شد.

خلیلیان تصریح کرد: کار زوار حسینی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای شلمچه و چذابه انجام می‌شود تا شاهد تراکم و ازدحام جمعیت نباشیم.

وی بیان کرد: تعداد گیت‌های ۴۸ گانه شلمچه و ۲۶ گانه چذابه به گونه‌ای طراحی شده تا کار مربوط به زائران تسهیل شود.

استاندار گفت: دو مرکز بهداشت و درمان هم سطح بیمارستان در دو مرز چذابه و شلمچه وجود دارد؛ همچنین موتورلانس‌ها، آمبولانس و اتوبوس‌هایی در بخش‌های مختلف پایانه‌ها مستقر شده‌اند و به همه زائران خدمت‎‌رسانی می‌کنند.

خلیلیان در خصوص آماده سازی پارکینگ‌ها در دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه گفت: پارکینگ‌ها آماده پذیرش خودرو زائران سیدالشهدا (ع) هستند؛ هماهنگی‌های داخلی در خوزستان برای تردد امن و ایمن برای زائران انجام شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا