شهرستان ها

همایش تجلیل از پهلوانان در استان مرکزی برگزار می شود

اراک-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:همایش تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد، به عنوان پهلوانان واقعی در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی عصر چهارشنبه در نشست همایش تجلیل از جانبازان به عنوان پهلوانان جامعه اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی پرداختن به نقش اقشار مختلف جامعه است که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند است، در این راستا اجلاسیه های تخصصی برگزار شد و هم اکنون اجلاسیه های دوم و اقشار دیگر در دستور کار است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از اقشار مهم جامعه ورزشکاران هستند که در گام دوم کنگره برنامه‌های مختلفی برای آنها پیش بینی و تدارک دیده شد و ورزش پهلوانی از جمله آنها است و در این راستا برنامه‌های متنوعی برای هفدهم شوال با کمک هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده که رنگ و بوی ایثار و شهادت دارند.

وی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی که در تاریخ کشور توأم با گذشت، جوانمردی و ایثار بوده از فرهنگ‌های ارزشی محسوب می‌شود، گفت: امروز این فرهنگ پهلوانی که همان فرهنگ ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی است باید در جامعه تقویت شود چراکه مهمترین مؤلفه پیروزی در دفاع مقدس همین فرهنگ بوده است.

کریمی با بیان اینکه ورزش باستانی و پهلوانی یک فرهنگ ارزشمند است و ریشه در تفکر بزرگ شیعیان دارد، گفت: می‌توان تلفیق مذهب و ورزش را در ورزش پهلوانی و زورخانه ای به وضوح مشاهده کرد.

وی افزود: هفدهم شوال که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده فرصتی مناسب برای پرداختن به این فرهنگ ارزشی است و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی برنامه‌های متنوعی در این راستا پیش بینی کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس مصداق عینی پهلوانان قهرمان هستند که حیات با برکت خود را با سربلندی و عزت می‌گذرانند، گفت: بنا داریم در ۱۷ شوال همایش تجلیل از پهلوانان را در استان مرکزی و با حضور جانبازان عزیز برگزار کنیم و هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی نیز در این راستا برنامه‌های خوبی پیش بینی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از پهلوانان گامی بلند در راستای معرفی قهرمانان دفاع مقدس به مردم و جوانان است و هر اندازه بتوانیم مرام و فرهنگ پهلوانی را در جامعه نهادینه کنیم قطعاً از برکات آن بهره مند خواهیم شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا