شهرستان ها

همایش جاماندگان اربعین در همدان برگزار می‌شود

همدان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: همایش جاماندگان اربعین حسینی در همدان و سایر نقاط شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام وحید عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل جلسات مختلف در راستای برگزاری برنامه‌های اربعین در سطح استان همدان اظهار کرد: در این جلسات تصمیمات لازم برای برگزاری برنامه‌های با کیفیت مناسب در ایام اربعین گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر اربعینی شهرستان همدان مسیر پر ترددی است سعی شده که بتوانیم بهترین خدمت را به زائران داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به تعدد موکب‌های اربعین در سطح شهرستان همدان در راستای خدمات دهی به زائران گفت: در این راستا علاوه بر اطعام و اسکان زائران برنامه‌های فرهنگی را نیز در موکب‌ها داریم.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی فعالان فرهنگی در کنار برخی موکب‌ها با هدف آشنایی با استان همدان، معرفی شهدای استان در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید همدان و… از جمله برنامه‌ها در مواکب است.

وی با بیان اینکه در این راستا باید معرفی شهدا را در برنامه‌های اربعین داشته باشیم، بیان کرد: بیشتر مواکب ما به نام شهدای شهرستان باشد و شهید همدانی که در باز شدن راه کربلا و مبارزه با داعش نقش بزرگی داشتند بیشتر معرفی شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: بحث خانه‌های میزبان زائران اباعبدالله همچنین پویش آن مد نظر بوده که قرار است برگزار شود و هر خانواده همدانی که می‌تواند خدمات دهی به زائران اربعین را مانند کاری که عراقی‌ها در اکرام زائران دارند داشته باشد و مردم ما نیز میزبان خوبی برای زائران حسینی باشند.

وی با اشاره به پویش‌های اربعین بیان کرد: تجربه‌نگاری خانوادگی اربعین یکی دیگر از پویش‌هایی است که در این ایام داریم در این پویش مسائل و تجربه‌هایی که زوار اربعین باید داشته باشند برای دیگر زوار مطرح می‌شود که به منتخبین این پویش جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: در این برنامه نیز درباره مسائل مواکب اربعین در راستای خدمات دهی به زائران مطرح و عنوان شده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان به اعزام روحانیون به موکب‌های حسینی گفت: برگزاری نماز جماعت در موکب‌های اربعین یکی از تأکیدات ویژه در این ایام است.

وی افزود: برپایی همایش جا ماندگان اربعین در شهرستان همدان و سایر نقاط شهرستان از برنامه‌های دیگر در این ایام است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه توشه‌های فرهنگی برای زائران در موکب‌ها شامل نذر ظهور، توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری را نیز داریم، گفت: با توجه به اینکه در رفت و برگشت ما میزبان ۷ میلیون زائر هستم و امیدواریم میزبان خوبی باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: در مساجد، هیئت‌های مذهبی، محلات و سطح شهرستان نیز برنامه‌های سوگواری، نشست‌های تربیتی محافل قرآنی و … را نیز در این ایام خواهیم داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا