شهرستان ها

«هنر متعهد و مکتبی» خط‌مشی فرهنگ و هنر خراسان رضوی

مشهد – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تحول در عرصه فرهنگ و هنر با محوریت «هنر متعهد و مکتبی» با همدلی ممکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین‌زاده در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، همدلی و تعامل را نسخه اصلی برای حل مسائل پیش‌روی حوزه فرهنگ استان دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم با تعاملی سازنده، بین تمام عناصر فرهنگی استان همراهی و همدلی ایجاد کنیم، تحول اتفاق می‌افتد.

وی به نقش هنر در انعکاس حماسه‌های یک ملت اشاره و تصریح کرد: ما در عرصه فرهنگ، ادب و هنر اسوه‌های زیادی داریم، از شهدایی همچون شهید آوینی گرفته تا بزرگ مردانی مثل شهید منصوب و سهیلی؛ کسانی که هم در معرکه هنر به دفاع از دین، آیین و فرهنگ کشور پرداختند و هم در عرصه جنگ سخت به جبهه رفتند.

کاراترین ابزار الگوسازی، هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان در ابتدای بحران کرونا گفتند «برای روایت این روزها، آوینی‌ها لازم داریم»، بنده هم می‌گویم در حال حاضر رستم، کاوه، برونسی و توسلی کم نداریم اما فردوسی‌ها لازم داریم چرا که کاراترین ابزار برای اینکه قهرمانان الگو شوند، هنر است.

وی در تشریح خط مشی مدیریتی خود، هنر را تعالی‌بخش سبک زندگی اسلامی ایرانی و رسانه را جهت دهنده آن دانست و خاطرنشان کرد: خط مشی اصلی دوره جدید مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی از جملات امام خمینی (ره) درباره هنر و هنرمندان است که فرمود: «تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در رأس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد، هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این گونه بودند».

حسین‌زاده به برخی ظرفیت‌های مغفول در عرصه فرهنگ اشاره کرد و افزود: ما در مساجد، هیئت‌ها و شهرستان‌ها استعدادهای فراوانی داریم که اگر توسط اصحاب هنر و رسانه دیده بشوند، شاهد پیشرفت بزرگی خواهیم بود زیرا تحول باید با کمک جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا