شهرستان ها

هوای کرمانشاه بارانی می شود/اعلام هشدار سطح زرد در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام هشدار سطح زرد در استان کرمانشاه، گفت: سامانه‌ای بارشی ۲روز هوای استان کرمانشاه را بارانی می کند.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز شنبه به استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، جو منطقه طی امروز و تا روز شنبه متأثر از امواجی ناپایدار اما کم رطوبت خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه‌ای ناپایدار که از رطوبت بیشتری برخوردار است در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را متأثر کرده و ضمن کاهش دمای روزانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و احتمالاً رعد و برق در استان کرمانشاه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ناپایدار ذکر شده که از اوایل روز یکشنبه شروع خواهد شد در روز دوشنبه از شدت بیشتری عمدتاً در نواحی شرقی و جنوبی استان کرمانشاه برخوردار خواهد بود.

دولتشاهی با اعلام هشدار سطح زرد در استان کرمانشاه، گفت: منطقه اثر این سامانه کل استان کرمانشاه، عمدتاً نواحی شرقی و جنوبی شامل شهرستان‌های اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، هرسین، گیلانغرب، صحنه و سنقر و کلیایی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در کل استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با توصیه به مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان کرمانشاه برای جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی، خاطرنشان کرد: پاکسازی کانال‌ها، آبراهه‌ها و دهانه پل‌ها، احتیاط در رانندگی در زمان بارش و پرهیز از کوه نوردی و صعود به ارتفاعات منطقه در ایام فعالیت سامانه بارشی فوق اطلاع رسانی و در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا